sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

9 הקדמה בסגנון הפנומנולוגיה של מינקובסקי, את תהודתו . לומר שהדימוי הפואטי חומק מסיבתיות זו בהחלט הצהרה מרחיקת לכת, אך הסיבות שעליהן מסתמכים הפסיכולוג והפסיכואנליטיקאי לעולם לא תוכלנה להסביר כראוי את אופיו הבלתי – צפוי באמת של הדימוי החדש, גם לא את הדבקות שהוא מעורר בנפש שאינה מעורבת בתהליך היווצרותו . המשורר אינו מכניס אותי בסוד עברו של הדימוי שלו, ובכל זאת, דימויו מכה בי מיד שורשים . יכולת המסירה של דימוי ייחודי היא בעלת משמעות אונטולוגית רבה . עוד נחזור לשיתופיות זו באמצעות פעולות קצרות, מבודדות ופעילות . הדימויים סוחפים - בדיעבד - אבל הם אינם תופעות של היסחפות . במחקרים פסיכולוגיים אפשר אמנם להתחשב בשיטות פסיכואנליטיות כדי להגדיר את אישיות המשורר, וכך למצוא את מידת הדחק - בעיקר ההדחקה - שנאלץ המשורר לשאת במהלך חייו, אבל הפעולה הפואטית, הדימוי הפתאומי, התלקחות ההוויה בדמיון - כל אלה חומקים ממחקר מסוג זה . כדי לבאר באופן פילוסופי את סוגיית הדימוי הפואטי, יש לפנות לפנומנולוגיה של הדמיון . משתמע מכך שיש ללמוד את תופעת הדימוי הפואטי ברגע שבו הדימוי מפציע בתודעה כתוצר ישיר של הלב, של הנשמה, של הוויית האדם הנתפס בעכשוויותו . 2 . אולי ישאלו אותי מדוע, מששיניתי את נקודת מבטי הקודמת, אני מחפש כעת הגדרה פנו מ נ ו לו ג ית של הדימויים . בעבודותי הקודמות על הדמיון העדפתי למקם את עצמי באופן אובייקטיבי ככל האפשר מול הדימויים

משכל (ידעות  ספרים)

הוצאת בבל בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help