sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 הקדמה אינדיבידואלית - עשויה לסייע לנו לשחזר את הסובייקטיביות של הדימויים ולהעריך את היקפה, את כוחה ואת משמעותה של הטרנס – סובייקטיביות של הדימוי . אי – אפשר להגדיר אחת ולתמיד את כל סוגי הסובייקטיביות והטרנס – סובייקטיביות הללו . הדימוי הפואטי הוא במהותו מ ש ת נ ה . 4 שלא כמו המושג, הוא אינו מ כ ו נ ן . 5 ללא ספק, זו משימה קשה - אם כי מונוטונית - לבודד את הפעילות המשתנה של הדמיון הפואטי בתוך פרטי ההשתנות של הדימויים . עבור קורא השירה, הקריאה להסתייע בתורה הנושאת את השם פנומנולוגיה - שם שלעתים קרובות אינו מובן כראוי - עלולה אפוא ליפול על אוזניים ערלות . אך מעבר לכל תורה, הקריאה ברורה : אנו מבקשים מקורא השירה שלא יראה בדימוי אובייקט, ואף פחות מכך תחליף לאובייקט, אלא שיתפוס את ממשותו הייחודית . לשם כך יש לקשר באופן שיטתי בין פעולת הנתינה של התודעה 6 לתוצר החמקמק ביותר שלה : הדימוי הפואטי . ברמת הדימוי הפואטי, השניות של הסובייקט והאובייקט היא ססגונית, מנצנצת, פעילה ללא הרף בהיפוכיה . אעז ואומר כי בתחום יצירת הדימוי הפואטי בידי המשורר, הפנומנולוגיה היא פנומנולוגיה מיקרוסקופית . לכן יש לה סיכוי להיות פנומנולוגיה בסיסית לגמרי . באיחוד הזה, באמצעות הדימוי, בין סובייקטיביות טהורה אך בת – חלוף ובין ממשות שאינה מגיעה בהכרח לידי כינונה המלא, מוצא הפנומנולוג כר נרחב לאינספור ניסויים ; הוא נהנה מתצפיות שיכולות להיות מדויקות [ . Variationnelle ] 4 constitutive . [ ] 5 6 [ בפנומנולוגיה, מונח המתאר את פעולת התודעה כנושאת ונותנת את החושים, לאובייקטים ולעולם . בשל כך התודעה היא מושא המחקר המרכזי של הפנומנולוגיה שכן היא מעוניינת להתעמק באופן שבו מפיעים הדברים בתודעתנו . ]

משכל (ידעות  ספרים)

הוצאת בבל בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help