sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

41מבוא . בשניהם מדובר על ὴχυψ ἡ ιατεσήθυερθολοξἐ פסוק כ התרגום היווני הואבבמדבר יט הוצאת הנפש, אך במונחים שונים . ייתכן, אפוא, שהדרשה מבוססת על נוסח אחר של המקרא ש הוא דמקלהנכנסשחז"ל הכירו, ועל כל פנים עונש כרת ועונש מיתה חד הם . ואכן טמא אלא,דיןלביתאותומביאיןהכהניםאחיואיןבטומאהששמשהןמחלל קודש, ודינו מיתה : "כ רביבמקדשששמשזר . בגזיריןמוחואתומפציעיןלעזרהחוץאותומוציאיןכהונהפרחי " ) משנה, סנהדרין פ"ט מ"ו ( . אמנם אין כאןשמיםבידיאומריםוחכמים,בחנקאומרעקיבא המוני, ובבואנו לפרש את מסכת סנהדרין נברר נושא זה,'אלא תגובה של לינץהילרגמיתה אך ברור שאין הכוהנים מסתפקים בעונש מידי שמים . גם בכתובת המפורסמת על הסורג שהיה ניצב במקדש מוזכר איום של עונש מוות על נכרי הנכנס למקדש, ויוספוס מזכיר שאכן . 11 זכות להוציא להורג זר הנכנס לשםהת אהמקדשהרומאים העניקו להנהגת - ה"ה, טו ע"א - פרק א ה"א - פרשתא א ה"ה,דבורא דחובה ) ספראגם איסורי ערווה הנדונים ב ועוד ( ונמנים עם חייבי כרת חייבים גם במיתת בית דין ) משנה, סנהדרין פ"ט ע"ב - טז ע"א ם יוספוס קובע בפשטותג . יםיו זהמ"א ( , והמדרש מערב את המינוחים "כרת" ו"מיתה" כאילו ה ( . להלן נביא את ההסברים ,275 ג 'שעוברי עברות אלו ) כולל הבועל נידה ( דינם במיתה ) קד שהם חייבים בשני העונשים, אך קל להציע שבעבר היה עונש הכרת שם כללי למיתת בית דין תובה כהדףת המגבשרפה או בחנק . אף המגדף נמנה עם חייבי כרת ומופיע אצל יוספוס ) בפרש ( . מכיוון שלפנינו הלכות החורגות 202'ויקרא כד יא ואילך ( כחייב מיתה ) קד, ד – בתורה מההסכמה של רוב ההלכות נראה שאלו הלכות קדומות, שכן קשה להניח שהן התפתחו בזמן שכבר שררה הלכה אחידה המפרידה בין דין כרת לדין מיתה . . לגבי מלאכה בשבתקה בין כרת לבין מיתהולחעל העיון בכתובים אינו מקלמצד שני, ה וא שה בה מלאכה ונכרתה הנפש ההִוא לכם מחלליה מות יומת כי כל העֹדש הִ"כי קֹ : נאמר המחלל יומת והעובד בשבת בכרת . לכאורה העושה ,מקרב עמיה" ) שמות לא יד ( . אם כן מעביר זרעו למולךהכןוכממלאכה הוא הוא המחלל ושני העוונות זהים, ושני העונשים זהים . תו מקרב עמו כי"ואני אתן את פני באיש ההוא והכרתי אֹ : "מות יומת" ברגימה, ובפסוק הבא על המעביר,אם כןג ( . ויקרא כ ) לך למען טמא את מקדשי ולחלל את שם קדשי"מזרעו נתן למֹ חיל עלי ' והורג,חלים שני העונשים . בית הדין צריך לעשות את שלו ולהוציא להזרעו למולך העבריין את עונש הכרת . האם כך הדבר בכל המצוות, או שזה חריג ? והאם ייתכן להפעיל את . 12 הרי לכאורה "כרת" גם הוא מוות ? שני העונשים כאחד . 821מלח', ו 11 . מ"ו ב"בא על חמותו"ראו עוד דיוננו בפ"ג 12

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help