sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

21מבוא כאמור רשב"י הוא מהתנאים הבולטים ) כמעט יחידי ( שלו ייחסו עמדה אסקטית ) הדוגלת 7 בסיגופים כדרך עיקרית לעבודת ה' . כך יש לפרש את התבודדותו במערה ,יוחי אומר, חביבים יסוריםןבוןי שמערבואכן במדרש ספרי מיוחסים הדברים לרשב"י " ולא נתנו להם אלא , 8 שאומות העולם מתאוים להן . ששלש מתנות טובות נתנו להם לישראל כי נר' ( משלי ו כג ) . . . תורה מנין . וארץ ישראל והעולם הבא,ואלו הם תורה . על ידי יסורים הוי ? לם הבאולעם ה האדאי זה הוא דרך שמביא' . מצוה ותורה אור ודרך חיים תוכחות מוסר אומר אלו יסורים . רבי נחמיה אומר, חביבים יסורים שכשם שקרבנות מרצים כך יסורים ( . הספרי חוזר על דברי רבי נחמיה, אך מדגיש שזו גם דעת ,57 עמ'ספרי דברים לב . . . " ) מרצים י, יבות פסרשב"י . וכן מקורות נוספים בשבת הייסורים כדרך רצויה . בדרך כלל האדם נתבע להי 9 ולכל היותר לקבל עליו את הייסורים מאהבה אבל במעשהו של רשב"י למשל יש מעשה . אקטיבי של התבודדות לשם סגפנות . קשה לקבוע איזו דיעה רווחה בציבור . בהלכה אין מצוות סיגוף, אבל כאמור שררה גם דיעה המצדדת בהבאת סיגוף אקטיבית . מהתנאים מעומתת מול הקורבנות, ועדיפה לקחשלדעתם הם אפוא דרך כפרה מקבילהייסורי עליהם . זאת בניגוד למסורת הבבלי ) ראו בבלי, שבת לג ע"א ( , שרצתה לטשטש את המימד הסיגופי של ההתבודדות . 7 למערה בגלל התנגדותו לשלטון הרומי . הצעה זורשב"י ברחמסביר שים כדרך לעבודת ה',הבבלי שהתנגד לסיגופ הציעה מ"ד הר, בעבודת הוקטורט שלו נכרים, שלא ראתה לצערנו אור . לעומת כל זאת במסורות ארץ ישראל "ה, לח ע"ב ( ; ההיבט הלאומי נעדר ראו ירו' שביעית פ"ט ה"א, לח ע"ד ) והשוו הסיפור בירושלמי שביעית פ"ח ה ומקבילות נוספות . יש סדרת 091ח טו, עמ'ל ; פסיקתא דרב כהנא ויהי בש 940 - 939ה, עמ'ת רבה עטבראשי סיבות מדוע הסיפור הבבלי נראה משני ומעובד, והמסורת הארץ ישראלית ריאלית יותר מבחינה היסטורית . הספרות על סיפור זה הקשור לרשב"י רחבה ולא נרחיב בכך . העולם מתאווים לנצרות, אלא שהם מתאווים לתורה, לעולםמר שאומותרם לא נאי זה רמז לנצרות ? באול 8 הבא, ולארץ ישראל . אמר רבא אמר רב סחורה אמר רב הונא : כל שהקדוש ברוך הוא חפץ בו, מדכאו ביסורין . שנאמר : 'וה' חפץ 9 ף יסוריןלדעת, אאשם נפשו", מה אשםדכאו החלי' . יכול אפילו לא קבלם מאהבה ? תלמוד לומר"אם תשים לדעת" ) בבלי ברכות ה ע"א ( ובסוגיה שם עוד מימרות בשבת הייסורים .

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help