sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

31מבוא המקבילות בין בכורות ותמורה פרק ה בתמורהפרק ב בבכורות א ( "קונה בכור מנכרי ) מ א ( "אין הקדש בבכור ) מג ( "מ - ב"אין בכור לבהמת הקדש ) מ ד ( "ולדי ולדות ) מ ו ( "כלאיים ) מ ב ( "מי העולה ) מ – ולדות ספק ו ( "מי הבכור ) מ – ספק ולדות למעשה נראה ששני הפרקים הללו היו פעם יחידה אחת ותכניה פורקו בין שני הפרקים . , "בהתנהגות הבהמה"פרק ו סוטה לחלוטין מדין תמורה ועוסק בקרבנות אסורים ) שנפל פגם כלומר בהתנהגות הבעלים אליה ( . הפרק יכול היה להופיע בכל מסכת אחרת כמו מעילה או ג, - זבחים, ואולי גם בבכורות . לדעתנו הוא שייך היה למשנה הקדומה שממנה נלקטו פרקים א והעדות לכך היא הופעתו התדירה יחסית של חכם כחנינא בן אנטיגנס ) אנטיגנוס ( המופיע ד בבכורות ופרק ו שם הם יחידה אחת, וכפי - לבכורות הצענו שפרקים או . במבוא"בבכורות פ שראינו כאן לפרק ו בתמורה נקודות השקה עם אותה משנה קדומה שרובה מובא בבכורות . הפרק הובא כאן משום שבמשנה הקדומה היה מחובר לפרק הקודם, שראשיתו בבכורות והמשכו בלשונות תמורה . בית ובהשוואה עם קודשים רגילים ) קודשי מזבח ( . הוא מתחילפרק ז עוסק בקרבנות בדק ה ", וגם הוא עוסק בבדק הבית כמו yףוס - מה שאין xב - בפתיחה באותו סגנון של פרק ב, "יש ב פרק א . מקומו הטבעי של הפרק היה בראשית פרק ב, לשם היה מתאים הן בסגנונו והן בקשר קו בקרבנות בדק הבית שהוא נושא חריג שלו לפרק א . אולי הוא הובא לחוד משום שעיסו במסכת תמורה, שכן לקודשי בדק הבית אין תמורה . אחד ההבדלים בין קודשים לקודשי בדק הבית הוא השמדתם בקבורה או בשרפה, ולכן שלוש המשניות האחרונות בפרק מוקשות . הן לפי סגנונןחורגות מתחום הקודשים וקודשי בדק הבית ודנות בכל הנשרפים וכל הנקברים . ולשונן הן הובאו ממקור אחר . על לכל המסכת עם סטיות לנושאי אגב, כדרכה של המשנה . - אם כן, ניכרת עריכת

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help