sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

מסכת תמורה 8 הם מונחים מקראיים שלא צמחו להם מונחים בתורה שבעל פה . לא צמחו להם מונחים "כלב "עכשוויים" משום שלא נהגו למעשה, אבל לשונות התמורה הם כנראה מונחים מעשיים ; מכיוון שהם לא היו מעשיים בימי תנאים אין זאת אלה שהם היו מעשיים בימי המקדש, ותנאים זכרו חלק מזיכרון המקדש האהוב והנערץ . אי האחידות והיעדר שיטתיות בטיפולוציטטו אותם כ ג ועוד ( "ג מ"פ – 'בקרבנות שלא הוקרבו מסיבות שונות ) בהשמדתם, מכירתם, דיני ולדות וכו מצביעים לדעתנו על זיכרונות ותקדימים סותרים, ועל כל פנים אין כאן תשתית איתנה ) ואחידה ( . לו היו אלו רק פיתוחים של בית המדרש הדן בנושא באופן של הלכות בית המדרש התנאי תאורטי, היה מקום לצפות להלכה אחידה ומנומקת . אנו נוטים לראות בהיעדר אחידות משפטית ראיה לאותנטיות ) מבחינה היסטורית ( . לו היו כל אלה פרי דיונים בבית המדרש, היינו מצפים המשפטי מלמד על שלבים של הלכה חיהלמערכת אחידה ומנומקת . דווקא היעדר הסדר שעוצבה תוך כדי ויכוחים ושינויים, או לפחות על מנהגים שונים שנהגו במקדש בו זמנית . במקרה נוסף אחר אנו שומעים על נוהגים שונים במקדש שהפכו להיות מחלוקת תנאים ) ראו ם השונים הקדומים . ג ( . המחלוקת התנאית ממשיכה את הנוהגי"ט מ"ד ; זבחים פ"ו מ"פירושנו לפ אלא שכנראה מה שלא הוכרע בימי הבית, ונותר בתחום האפור שבו כל אדם וכל פקיד מקדש ו . "ז מ"נוהג כהבנתנו, הפך למחלוקת הלכתית לכל דבר בבית המדרש התנאי, וכן נפרש בפ מונחים מיוחדים ן עניין זה . לפיכךכל נושא התמורה מחייב מינוח מיוחד . רק במשניות בודדות מחוץ למסכת נדו חלק מהמונחים הייחודים מופיעים רק במסכת בגלל נושא ייחודי זה, ואין בכך ראיה לתופעה א ( מופיע במשנתנו במשמעות "ה מ" ) פ"מערימין"עריכתית מיוחדת . עם זאת, ראינו שהמינוח שאינו רק ייחודי, אלא הוא גם הסדר שלא נוצל 2 ב ( "ב מ" ) פ"חייבי עולה"ייחודית, וכן המינוח במסכתות אחרות . א מופיעה רשימה "ו מ"במקביל מצאנו במסכת שימוש בשפה ההלכתית הרגילה . כך, למשל, בפ של פסולים שהיא הרשימה הרגילה של הפסולים למזבח, והיא חוזרת במקורות ) כגון משנה, תופעה זו של רשימות קבועות מלמדת על ג ועוד ( . "ב מ"ג ; פרה פ"ט מ"א ; פ"ח מ"זבחים פ התפתחות ספרותית ועל התגבשות שפת בית המדרש . כפי שנביא בפירושנו . ,המינוח מופיע עוד פעם בספרא 2

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help