sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

5מבוא ניםולבֹ העץלחרשיהוויוציאֻ' הביתפקדיםהמֻ המלאכהשיעֹ ידֵעלןכּהמתֻהכסףאתונתנו : 'הביתשיםהעֹ הביתעלצאיֵ אשרולכל'הביתבדקאתלחזקבמחצֵואבניעציםולקנותהאבןצביולחֹדריםולגֹ : לחזקה המובאהכסףמןכסףוכליזהבכליכלצרותחצֹזרקותמִמרותמזַ כסףפותסִ'הביתיעשהלאאך : 'הבית : 'הביתאתבוזקווחִהויתנֻהמלאכהשילעֹ כי : שיםעֹ הםנהבאמֻכיהמלאכהשילעֹ לתתידםעלהכסףאתיתנואשרהאנשיםאתשבויחַולא : יהיולכהנים' הביתיובאלאחטאותוכסףאשםכסף מסכת תמורה מסכת תמורה עוסקת בפרט צדדי בהלכות קרבנות . לפי התורה אסור להמיר, כלומר להחליף ת קרבן בקרבן אחר . התורה קובעת גם עונש מרתיע : שתי הבהמות הופכות לקודש, ובעל הבי ל הרחיבו"מפסיד . איסור המרה נאמר בערכין, אם בעל הבית הקדיש בהמה הראויה לזבח, וחז ולא כשאמר"בהמה זו לקרבן"זאת לכל קרבן שאדם הקדיש . מן הסתם מדובר כשאדם אמר מבלי לנקוב בבהמה מסוימת, אבל בשלב שנקבעה בו הבהמה אין הוא רשאי"עלי בהמה" מעשר בהמה . דיני ערכין נדונו במסכת ערכין, ומעשר בהמה בפרק להמירה . הפסוק השני עוסק ב האחרון של מסכת בכורות . תמוה הוא שהתורה אינה מזכירה קרבנות נוספים כגון פסח ובכורות, והמשנה תעסוק בכך בהרחבה ) פרק א ( . מסכת תמורה עוסקת באופן כללי בדיני המרה ובמקצת דינים העוסקים בקרבנות . המרה היא א ( , וזאת "א מ"ת קרבן בקרבן אחר . ההחלפה עצמה אסורה, כפי שתקבע המשנה להלן ) פהחלפ בעקבות התורה הקובעת זאת במפורש . ההמרה מתבטאת בכך שגם הבהמה השנייה הופכת לקודש כמו הראשונה . ההמרה היא עבֵרה לכל דבר, אך לעתים היא נחוצה וזאת כאשר הקרבן ישירות לקרבן או להקדש . אבד, ובתנאי שמדובר בבהמה שיועדה סיבות ההלכה איסור התמורה מופיע בתורה, ולפיכך בעצם לא עלינו לדון בסיבותיו . עם זאת יש להדגיש שחכמים עצמם דנו בנושא, ונראה שטעמה של ההלכה המקראית ) כפי שהבינו אותה ( השפיע א הצענו שני הסברים, האחד משפטי והאחר חברתי ) קנס ( . "א מ"על קביעת ההלכה בימיהם . בפ

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help