sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

מסכת ערכין 10 ךמתולהביןלפיכך אמורים היו חכמים,וכולו יצירתו האחת, היחידה והמלוכדת של בורא עולם ריאה פשוטה עולה שלחרם במקרא פעמים רבות . מקהמופיע"חרםהפסוקים מהי משמעות ה" היא של השמדה מוחלטת . החרם הוא לה', כלומר לשרפה . משמעותוהאחת . מספרמשמעויות שאול להחרים את העמלקים,עלפוקדשלילית : אסור לאיש ליהנות ממנו . במשמעות זו שמואל ניוהפרת החרם היא החלטה לזבוח ממנו לה' ) שמואל א טו טו ( . אלא שגם פסוק זה בעייתי . ב מתרעם על כך, ותירוצו של שאול הואושמואלישראל לא החרימו את רכושם של עמלק התעתדו בני ישראל לקחת אתולמעשהשהבהמות מיועדות לקרבן . האם זה תירוץ בעלמא, החרם לבתיהם, או שמא אכן התכוונו לקרבן וקרבן כזה הוא הפרת החרם ? מכל מקום, בספר ; דברים ג ו ; ז ב ; יגבכא במדברבוכןהוא השמדה ואיסור הנאה, שהחרם ברוריח ( - יזויהושע ) . 5 רגמ"ורשיונתן מתרגם את המונח בשתרגום . ודיח וע 'להקֹדשביֹבלבצאתוהשדהוהיהפסוקים אחרת מדברת על מסירת החרמים לכוהנים : "סדרת מכל' להאישיחרִםאשרחרםכלאך" ) ויקרא כז כא ( , וכן : "אחֻזתותהיהל כ ה ןהחרםכשדה ' . ל הה ו אק ד ש י םק ד שחרםכליגָאלולאיִמכרלאאחֻזתוומשדהובהמהמאדםלואשר כט ( . הפסוק הראשון מדבר על - " ) ויקרא כז כחיומתמותיפדהלאהאדםמןיחרםאשרחרםכל , שדות ובהמה . ברם הפסוק השני רומז למי שהוטל עליועבדיםמסירת החרם לכוהנים, כולל אחר מובטח החרם לכוהנים : פסוקנמסר לכוהן ואינו נפדה . בשאינו ( , בהמהעונש מוות ) אדם או יאכלוםהמהוהאשםוהחטאתהמנחה" ) במדבר יח יד ( , וכן ביחזקאל : "יהיהלך בישראלחרםכל" " מד כט ( . יהיהלהםבישראלחרםוכל " . אבל אפרשתא"יונתןתרגום" ) וכן יונתן ליחזקאל ( , וחרמא" כ"חרםונקלוס מתרגם "אתרגום הראשון . גם התרגוםבמובנו,רגמ"בשורש"חרם"את המילהמתרגםבבמדבר יח יד אונקלוס אילוו, νονέμσιταμεθετανἀ יח ידבבמדברהיווני משתמש בכמה מונחים לתרגום החרם . אולי שהמונח לארמזהבלתי אחיד מהתרגום . αμσιρόφἀ : בכאכזוביקראכטמדביחזקאל יום יום . הוכנראה למרות הצווים המקראיים לא היה רגיל בשפת ,שימש בפועל ניתנתכז כח ( רא" ) ויק'לההואקדשיםדשבין מסירת החרם לכוהנים לבין הביטוי "קֹהסתירה ות חז"ל שימשה כבסיס לפרשנות לפרשנות בכך שמסירה לכוהן היא כמסירה לה', אבל בספר אלטרנטיבית למונח . אלו שני חרמים שונים, וסתם חרם מהסוג השני הוא הענקה לכוהן או לכוהני המקדש . כפשוטם המשותף לשניהם הוא שהחרם חל על החפץ עצמו, ללא כל אפשרות של פדיון וגאולה . . פרשנות מאוחרת שחרם הוא נידוי ) שמתא ( ביטויידילהבא, ובכך"ב ש מ ת אמדברים ז ב : "גמרא תגמרון חוץ 5

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help