sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

מבוא 9 פישעה שהיובל נוהג, אבל כהראשונה בפרק ז דנה בפרטים שונים של המקדיש שדהו בהמשנה לא עוצבו במסגרת דיני ערכין אלא במסגרת דיני מכירה, והועברו למסכת השראינו פרטי ההלכ שלנו ללא התאמה מספקת . המכירה עצמה מתוארת במונחים מקראיים שאינם מפרשים את םכללי הביצוע . חסרים פרטים חיוניים לעסקה, ובמקום שמופיעים פרטים הם פשוט מועברי הקדומים באופיים וגם הם הועברופרטיםמצוייםממשנה אחרת בדיני ממונות . גם בתוספתא " ( מתחום אחררטושיןלפ"ז מ"א ; מ"ב ( , כולל העברת מונח ) "פירושנוראומדיני ממונות אחרים ) , אך הוא פותח במסגרת דיןפהלפ"ז מ"ד ( . דין חומש הוא פיתוח של תורה שבעלפירושנוראו ) גם למציאות הכלכלית שבהביטויישלפ"ז מ"ג ( , ובמשנת מעשר שניפירושנוראוי ) מעשר שנ אין רכוש . הדיון כולו אפוא לאישהיש רכוש, ואילו אצלנו נשמרת הגישה הפורמלית שישהלא של שדה שלא נגאל, וכל הפרטים מועברים מנושאים אחרים . ולחז"ל מסורת מה דינןתאורטי ; אי ( ,בהגודל "זרע חומר שעורים" ) פ"ג מ"בהגדרתמשתמשתלהלןאחוזה המשנהשדהשלבהקשר " לא שימשה בספרות חז"ל, אך חומר" או "חמר" . מידה זו של "חומר"בו שזורעיםהוא שטח היא נדונה אגב פסוקי המקרא . זו אפוא לשון מקראית ולא לשון חכמים . לעומת זאת הדוגמאות , מתקופת בית שני או מלאחריו . רֵאליותהן ) שם ( המחוז"חולתסיבסטי" ו"פרדסי" שדה מקנההקדשת שדה הייתה כמובן אירוע רגיל בימי הבית, ואולי גם אחריו הוקדשו שדות למערכת הקדשת הצדקה והעיר . הדיון הוא מעשי, פותח במעשה שהיה ) פ"ח מ"א ( . יש בו דיון מפורט בדרכי הפדיון אותהמכיריםוסס, מן הסתם, על מציאות חיה שחכמיםוכיצד מחשבים את החומש, דיון שמב זה רק שלוש משניות שבעצם רֵאליערכין מקדישה לדיון מסכתהיסטורי . יכרון, או מזמחברתם עוסקות בדרכי פדיון החומש . הדיון מפורט אפילו יותר מאשר הדיון בפדיון חומש של מעשר רֵאליתשאלה מעשית, או גם של שאלהשליכרוןשני, וניכר שאין זה רק דיון תאורטי אלא ז בימי החכמים . חרמים " . החרם הוא מונח בעייתי, ומשנתנו תורמת רק חרמיםמ"ז ( עוסק ב" - השני של פרק ח ) מ"דחציו הקשרים, חלקם כלליים ובחלקם הכוונה לפעולהבסדרתמופיעמעט להבנתו . במקרא החרם השאלה אינה מהו החרם בישראל ובעמי וננוספציפית שיש לברר את מהותה . מבחינתו של די וגלוי,סרוּהיה פךהיו חכמים להבין מהפסוקים . עבור חכמים כל התנ"כוליםקדם, אלא מה י

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help