sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

מבוא 5 ושבביבלויצאהיובלשנתעדאתוהקנהבידממכרווהיהלוהשיבדיידומצאהלאואם : לאחזתו לד - כט כה פרק ויקרא : לתוגאֻ תהיהימיםממכרושנתםתֹעדלתוגאֻ והיתהחומהעירמושבביתרימכֹ כיואיש תואֹ נהלקֹ תצמיתֻלַמהחֹלואשרבעיראשרהביתוקםתמימהשנהלואתמ�עדאליגָ לאואם : בלביֹצאיֵ לאתיורֹ לדֹ : צאיֵ בלוביֹלותהיהלהגאֻ חשביֵ הארץשדהעלסביבמהחֹלהםאיןאשרהחצריםובתי : ללויםתהיהעולםלתגאֻ זתםאחֻ עריבתיהלויםוערי בתוךזתםאחֻ הִואהלויםעריבתיכיבלביֹזתואחֻ ועירביתממכרויצאהלויםמןיגאלואשר : ישראלבני : להםהואעולםזתאחֻ כיכרימָלאעריהםמגרשושדה . מסכתהדינים העיקריים ב ע ר כ י ן . א עלי" נותן סכום קבוע שנקבע ערכועלי" או "ערכימופיע במקרא, והוא פשוט . האומר "ןערכידין ) ויקרא כז ח ( . המשנהוהןשיעריכנו הככפיבתורה . התורה אף אפשרה למי שאין ידו משגת לשלם אנוןהשיטיביןאינה עוסקת בשאלה מה גורם לאדם לבחור דווקא בצורת הקדש זו, אבל . התורה משדרת מסר של 1 ית היא בקשה לפדות ממחלה או מצרהשהסיבה העיקרשומעים על הערכיםהדיוןשוויון ערך האדם : הוא תמיד שווה, רש כעשיר, וההבדלים הן רק בגיל או במין . מי יכול להעריךבשאלהדנההמשנה . כך למשלהבמשנה הוא קצר, אך אופייני לתורה שבעל פ תמיד מסקנת הדיונים משתלבת בפרשנות המקובלת לאמ"ג ( . - ) פ"א מ"אעריךניתן להמיאתו , שבדרך כלל הם כחי לכל דבר, אינםיהרגשבעל פה . כך, למשל, הגוסס והיוצא להתורהשל ערכים ) פ"א מ"ג ( . גם היחס לנכרי אינו כמקובל בתורה שבעל פה ) לפי חלק יןנחשבים כחי לעני וראו בהרחבה במבוא לנדרים . , פירושנו לפ"א מ"ג ; פ"ה מ"אראו 1

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help