sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

מסכת בכורות 8 . יש להניח 2 ומנמקה בנימוק של שוויון ) כולם משלמים מחיר שווה ( את המצווהפילון מזכיר ולטעון שהוא מביא את דברי התורה קחשהכיר את ביצועה של המצווה, אך שוב ניתן להיד ת המצווה, אבל יש לזכור שבפועל חשיבותה הכלכליתאבלבד . לעומת זאת יוספוס אינו מזכיר לא הייתה גדולה . דווקא במקור חוץ רבני נרמזת המצווהון הבןוהחברתית של מצוות פדי . 3 ומודגש שהיא נעשית במקדש, ברם האזכור בלתי ברור ובעייתי בפני עצמו שהייה במערות הבפירושנו לפרק ח ) מ"ד ואילך ( עמדנו על בעיות הלכתיות שהתעוררו בזמן שהרקע הוא רֵאלי . בל ברורהמסתור לאחר מרד בר כוכבא . אמנם אין אלו סיפורי מעשה, א בפירושנו שם נביא מקרה שבו הנשים מבצעות את פדיון הבן . אמנם ההלכה פטרה אותן נה, כמתואר שם, ובהיעדר הבעלים, אפשר שהאישה תבצע את כסממצווה זו, אבל בתנאי ה צוות הגבר ולא מצוות האישה . מעבר לכך אין בידינו עדויות תנאיות עלמהפדיון, אף שזו ה זו . רת מצוושמי בתלמוד הבבלי מובאים סיפורים מספר על קיומה של המצווה הלכה למעשה, כגון על נוהגו אנו שומעים שם על אמורא נוסף העוסק כנראה במצווה זו ןכשל רב כהנא ) קידושין ח ע"א ( , ו ר אחר הוא על רבי שמלאי שהגיע למקום אחד ונשאל על סדרי הברכותוהלכה למעשה . סיפ כא ע"ב ( . בתלמוד למשנתנו ) נ ע"א ( מובא סיפור על רב אשי שפדה את בנו . פסחים ק ) בבלי, נ ע"א ( . הדיון הוא מעשי ואינו - ע"בטדיון מעניין הוא על ערכם של חמשת השקלים ) בבלי, מ ורי ( , אלא גם בתחליף המעשי לכך בימיהם של צמסתפק בתיאור המטבע ההלכתי ) מנה , והחשוב ביותר 5 רא סרסיא ) בבלי, מט ע"ב ( יסת, א 4 רבאחכמים . בהקשר זה נזכר דינר ע מו גם עלצע, כלומר מטבע של הדריאנוס שכינה 6 לענייננו הוא דינר "הדריינא טריינא שיפא" . 041ים א,על החוק 2 יום לפי התורה, העמידו אותו לפני ה' ,40 שההאי . נאמר שם שבמלאות ימי טהרה של 23 - 22לוקס ב 3 " . הכוונה לפסוקים בשמות יג ב ; יב . אלא"ככתוב בתורת ה' כל פטר זכר רחם יקרא קדש לה'דש ( ) במק יתר על כן, המצווה היאוהעברת" ) שמות יג יב ( מחייב התייצבות במקדש . ששם אין רמז לכך שהמונח " כשרם מדובר בכוהן פעוט, בנו של זכריה, כוהןג ש וצהמוררק בישראל ולא בכוהנים, ולפי התיא ומכובד . מקורו של השיבוש אינו ברור ; הוא הולם את הפולמיקה הנוצרית אך לא את ההלכה המוכרת לנו . הוא שרבי אמי ) מאה שלישית ( מתייחס, סבור שהוא דינר כסף נבטי . הקושי 230 - 922מ' שפרבר, כסף, ע 4 פשר שהכוונה ה . אלספיר 106 - י עם סיפוח נבטיאה לאימפריה, בחוקך לית הלכסף נבטי שהפסיק להיו לדינר של תדמור שפרחה עד אמצע המאה השלישית, ובבבל הילכו מטבעות שלה . . 68ף, עמ' סטטר סורי ? ראו שפרבר, כס 5 שםסח ומדגיש שאין לגרוס טרָיָאָנה והאדרינא, כלומר שמדובר בשפרבר, בהערה ארוכה שם, דן בנו 6 לא משום שלפי ניסיוננו האות וי"ו במקריםסח אעתנו אין ספק בצדקתו, ולא בגלל בירור הנולדד . אח ושו שהמטבע משופשף רבים איננה וי"ו החיבור אלא באה להסבר או להדגשה . שיפא, או שייפה, פיר םשומוס, ת את הנוסח טוֹריאָנא הדריאנא, כלומר מטבע צורי של האדרינמשום שימושו הרב . יש לדחו ראו דיונו של שפרבר . לדעתנו הדגש הוא על דינראהכסףבימיו כבר נסגרה מטבעת צור . על שוויו שלש

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help