sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11מבוא החיהאתאתהפודה'תפדהפדהאך',טרפוןרבידרש . יםבלכלולהאכילולפדותובעליםמהן " ) ספרי במדבר, הטהורהאתפודהאתהואי,הטמאהאתאתהדהפו . המתהאתפודהאתהואי לן נביא שאלה אחרת הלברם עדיין אין בכך הוכחה שהשאלה הייתה מעשית . . ( 831'קיח, עמ יל תורה ולהאדירה בלבד . דהמוצגת באותו סגנון, והיא על ימי הבית, בבחינת להג והיה רכושו לכל דבר . לאחרלאחר החורבן המשיכה ההלכה להתקיים . הבכור ניתן לכוהן , ונתינת בכור הייתה אפוא קרבן כלכלי גדול ללא 11 חברתי מוגדרהחורבן לא היה לכוהן תפקיד לאמנם ברצף חיי משפחה עלות נתינת הבכור מתפרסת על פני שנים ארוכות, אב . תמורה שנים,6 - 8שך בפועל בשנה שבה הבכור נולד זה היה קרבן משמעותי . כבשה ופרה ממליטות במ מהוולדות לכוהן . % 8 - 6 - כמהוולדות ) זכרים בלבד ( משמעה נתינה של % 05ומתנה זו החלה על . היעדר עדויות על הפרשת פטר חמור ופדיונו בשהעול כבדהלאדם שעיסוקו גידול צאן ז . 12 אלה האם נהגה המצווה הלכה למעשה, ואין לנו תשובה מוכחת על כךשגורמות לחידוד ה קייםכאילועליומעליןחמורפטרמצותהמקייםכלאומרמאיררביהיה : "בתוספתא שנינו בהמהמצותביטלכאילועליוןילמעחמורפטרמצותהמבטלכל . כולהטמאהבהמהמצות לי על קשיים בביצוע המצווהה אלו מלמדים אופ ( . דברי הט 435'" ) פ"א ה"ד, עמכולהטמאה ועל חולשה באכיפתה . לארץ, אם כי מצאנו רמז אפשרי לכך שהיא נוהגת רק בארץוהגת גם בחוץמצוות הבכור נ טהורה ( . השה שבו פדו את הבכורהמ ) להלן פירושנו לפ"ח מ"א, וראו דיוננו להלן בבכור בה ן . ההטמא ניתן כפדיון והוא חולין ורכוש כו די לתת לוהמושג "פדיון בהמה טמאה" מעורפל . האם צריך לתת לכוהן שה גדול או קטן, האם משוהיפחותלאאומריהודהברבייוסירבייפחותלאמכמהולד בן יומו ? בתוספתא שנינו : " ברבייוסירבי . שהואבכלתפדהמיד'תפדהפדהאך' ( , ובמכילתא : " 535'" ) פ"א הט"ו, עמשקל ; בבלי,83'" ) מכילתא דרבי שמעון בר יוחאי, יג ב, עמבשהמשקלפחותאיןראומהדיהו שהוא . כנגד זה בבבלי יומאסכוםבכסף ויכול להיות בכלהואע"ב ( . אם כן, הפדיוןבכורות י . אם כן בספרות התנאית מסתפקים בפדיון 13 בן שנה בלבדמט ע"ב נדרש שהפדיון יהיה בשה וננו בנספח למסכת שקלים . ראו על כך די 11 יזהו בגותא, הוה מקנה לאודנייהו לגויים, ואסר להחייאההיהבבבלי : "רב מרי בר רחל הויא ל 12 ועבודה, ויהיב להו לכהנים, וכלאי חיותא דרב מרי בר רחל" ) רב מרי בר רחל היו לו חיות, היה מקנה בכורות ג ע"ב ( . אם כן רב מרי מצא – כוהניםיים . ואסר עליהם בגיזה ובעבודה, ונתן אותם לאוזניהן לגו ממנה בהערמה . לאחמוקשהמצווה נהגה בבבל, אך חכם מתיר לעצמו לכאןומ, ווהדרך לחמוק מהמצ ברור במה מדובר ) בכור טמאה או בכור טהורה ( , אך הסוגיה היא סביב המשנה העוסקת בבכור בהמה . טמאה ע"ב . ראו עוד בבלי, חולין עד ע"ב ; בכורות יב 13

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help