sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

9מבוא . יש ללמוד "הדריאנוסטריאנוס" ( , ושמו הרשמי היה 117 - 531שם הקיסר הקודם טריאנוס ) רי, התחבטות שחוזרתמכאן שבאמת הייתה התחבטות מה שוויו של המנה הצורי ההיסטו יה ולפרש שהדיון הוא עקרוני ולאובדורות נוספים ועד לימינו . אפשר גם לבתר את הסוג , אבל כפשוטו הדיון הוא על פדיון הבן, ובמיוחד המימרה האחרונה היאןבדווקא על פדיון ה בעץ ישראל . היא מופיעה בבבלי, וכל החכמים הנזכרים בה הם מארץ ישראל . המטרמא ון הילך מן הסתם גם בבבל ) או בעיקר בבבל ( , לא כן המטבע האחרון שהוא מטבעהראש על רקע האינפלציה שהתחוללה במאהרבאימפריאלי רומי . השימוש במטבע קדום יחסית מוס יטרי ולכן השתמשו במטבעות ישנים . להערכתנו נהשלישית ; המטבעות איבדו את ערכם המו כוכבא, והאיסור על שימוש במטבעות הכסף שטבע, מרד ברניתן אף להניח שלאחר דיכוי נדרש היה מטבע חילופי מכסף או מזהב, ומטבע הדריאני מילא את התפקיד . ווגיה בבבלי שם ) נ ע"א ( מובא סיפור מעשה על רב אשי ששלח את פדיון בכורסהבסוף היהודי, בציבורוהתווכח על מחירו . אם כן אין סיבה להניח שהמצווה לא נשמרה במידה רבה ישראלית ( , וכמובן עוסקים בחכמים . - אם כי רוב הסיפורים לכך הם מבבל ) עם השראה ארץ . ניכר 7 הי התקופה הביזנטית מופיע שטר פדיון בכורותלשבספרות ההלכתית מארץ ישראל מ מהו ערכם של חמישה מנה צורי . כן ניכרת בו אותה התחבטותששהשטר הוא רֵאלי, בכור בהמה טמאה ה, את בכור החמור יש לפדות בשה או לערוף את החמור . חז"ל העדיפו אתבתורכאמור זו, כל המסכת עוסקת בפדיון . הפתרון שלהפתרון הראשון ) פ"א מ"ז ( . מעבר להעדפה פורמלית ה מההלכה כפי שהיא מתבטאת במשנה . האם גם בפועל חעריפה מופיע ונזכר בקצרה אבל נד ם שקשה להבין למה יעדיף אדם לערוף חמור יקר ולקבורן, משונדחה פתרון זה ? מסתבר שכ הבהמות, וודאיאותו ולא לתת שה שהוא זול יותר . אמנם ייתכן שאיננו יודעים את מחירי צריך להעניק לכוהן, בן כמהששייתכן שיש לאדם חשבונות נסתרים . אין פרטים על טיב השה תר לגזוז אותו לפני נתינתו כפדיון ? ( . האם מוהוא, מה צריך להיות מצבו ומה דין הצמר שלו ) על קר, והדבר חשוד . התורה דיברה על חמור, וגם חז"ל מדברים 8 כל הנושא אינו נדון במפורש אין ספק שחמור חמור . האם המצווה חלה גם על בהמות אחרות או שמא החמור הוא דוגמה ? שוואה לשקל הקודש שהוא מטבעשייפא, כלומר שאיננו תקני אלא משומש ומשויף ולכן ערכו פחות, בה כסף צורי . הגניזה . ומןה ופאיריח ; ל . שטרות דומים שרדו מ - ליות, הלכות ארץ ישראל, עמ' טומרג 7 יולד חמור והנולד חמור", אבל אפשר היה לפרש שהחמור כאן, "הבמשנה פ"א מ"ב מדובר על חמור 8 הוא דוגמה והכוונה ששניהם ) הוולד והמוליד ( מאותו מין .

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help