sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

– חולין מסכת חולין 9 חלק גדולאיננו נפוץ במסכתות אחרות . נושא הכנת המזון נדון במרוכז במסכת שלנו ו חודאת הייטה הפכה למנוף המשמר ומבטאמהמבוא יוקדש לתהליך ההלכתי שבו השחי את הסמכות הקהילתית . מְמַצֵּבהיהודי, וגם במהלך המבוא נבחן את התהליך ההלכתי שבו הפך המטבח היהודי בכלל, ואכילת הבשר בפרט רתי ביחד היהודי . ממצוה טכנית בלבד, למרכיב חב ודה לסעהחברתיהרקע י . לכאורהי היהודעלינו להדגיש את מקומה של סעודת החול בעולם הדתראשוןבשלב עודות קודש במובנן הראשוני הן סעודותהסעודות מחולקות לסעודות חול וסעודות קודש . ס שחילקו ביניהם . של קרבנות . הכוהנים סעדו סעודת קודש בכל יום, באכלם את בשר הקרבנות בעת אכילת קרבן פסח . ש כשאכלו את שלמיהם, ובראש ובראשונהסעודת קודישראל סעדו ווה בהלל ובתפילות וכמובן בשירהרה יחדיו והסעודה הייתה ארוכה, מלחה החבואז זב אוסעודת קודש היא מרכיב בסדר היום של החג והמועד . אין חג,ובשמחה . מעבר למקדש וכיוצא, מילה, פידיון הבןאירוסיןב, חתונה,שבת, יום טו,מצוות סעודהשאין בוטכס דתי הלהתוועדות, לשמחה וליחד . הסעודה קדמה מבחינמרכזיתבאלו . בכולם הסעודה היא זירה נוסדה אי שם בשלהי ימי הבית ולדעתהציבורית המאורגנתכרונולוגית לתפילה, שכן התפילה החג במקדשייתה סעודתל כל פנים, בהיעדר תפילה ה . ע 2 חלק מהחוקרים רק בדור יבנה אצל הכוהנים,במקבילשל החג . מגורים מרכז העשייה הדתית ) בבמה המקומית ( או בבית ה . 3 הייתה סעודת התרומה מעמד בפני עצמו, מעמד עם כללי טקס ע הפכה לאירוע דתי, אירו,בתוקף היותה ציבורית או של בני החבורה,מעבר לכך, כל סעודה גשה, וכלה, המשך בסדר המנות, בצורת הישיבה ובהטילת ידייםשיש לו כללי טקס, החל מנ בשמים ( . על כן מובן מדועון, בכוס של ברכה ובגימור ) הבאת הרכת המזבסיום הסעודה בב בכך עסקנו במבוא למסכתחכמים דורשים שהסעודה תהיה גם סעודה של עיסוק בתורה . הפסח ) בזמן קנו בסעודתבמבוא למסכת פסחים . שם עסברכות, ובחנו את הדברים גם א לסעודת מצווה כזאת . המקדש ואחריו ( שהיא דוגמ לא כאן המקום לדיון ממושך בנושא . פליישר, תפילות החובה, טען שתפילות החובה התגבשו רק בדור יבנה . 2 ורבי שמעון איש המצפה סידרפילת המינים בדור יבנה,ין את תתקהת היא מכך ששמואל הקטןריראייתו העיק את התפילה כולה גם הוא לפני רבן גמליאל דיבנה . לו היה מעמיק בדבריו של פלוסר, ברכת המינים, היה רואה ה, הנוסח העיקרי שלרבשנוסח תפילת המינים היה קיים כבר בשלהי ימי הבית, ושמואל הקטן רק עדכן אותו . אד פני ימי רבן גמליאל . את הראיות ריכז פוקס במאמרו "מהפכנים" . התפילה קיים היה כבר לשדרה שלהדעמו רגב, תפילה, הראה שהתפילות צמחו מתוך הווי המקדש, ואנו סיכמנו את דעתנו במבוא למסכת ברכות . בדור מועדיםחובה, הההדם תהליך ארוך שבו נקבעקיבנה עוצב הנוסח הסופי של התפילה, אבל לעיצוב הסופי מרכזי ומספר הברכות, ורק השלבים האחרונים הסתיימו בדור יבנה . לתפילה, תוכנה ה ראו ברכות פ"א מ"א ופירושנו לה, והמבוא למסכת טבול יום . 3

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help