sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 מבוא – חולין ין רוח לאומית יהודית, חר, כידוע, מוטיבים יהודיים והפגרופוס בכמובן ( . הצייר של דורא או אך ידיעותיו את ההלכה מחייבות בדיקה מחודשת . ים הראשונים . רקמוסברת בשני הפ,המכונה "סימני שחיטה",מכל מקום צורת השחיטה ני השחיטה מצוות דאוריתא . ורה ומקובלת . ברור שחכמים ראו בסימידועה, ברלחכמים היא אמר לי, רבי אין שחיטה מן הצואר, אמרתי לו,"ל רמוז על קיומה של גישה שונה . "סורת חזבמ בני מה ראיתה, והלא שחיטה עצמה היא גופה מן התורה, שכך שנו חכמים, בעולה בחטאת אחדשנים בבהמה שחיטתו כשירה, ורובו שלאחד בעוף וובכל זבחים כולם, השוחטם ובאש ה מהצוואר איננה מדאוריתא, ( . השואל טוען שהשחיט 73 - 72 ט, עמ" ) תנא דבי אליהוכמוהו מקובל להניח שהעמדה של השואל איננה מסורת . ואפשר לפיכך לשחוט גם בצורה אחרת . 8 מהצוואראים שוחטיםי אף עמדה קראית שכן הקרולהלכתית אלא דבר שטות או כפירה, א אך לא בלתי ,חריגהלכתית,אך אין להתעלם מהאפשרות שהדברים מבטאים עמדה פנים ה אפשרית . פה, על פי אותו עקרון לפיו נקבעו דיני סוכה, - צורת השחיטה היא פיתוח של התורה שבעל ה וושטל הפרטים הללו ) שחיטת קנשכדיני תפילין . וכיוצא באלו . הרושם הוא שחז"ל מניחים סיבהאין כלמהתורה . כמובן שאין להם הד מפורש בתורה שבכתב, אךםומה לאלו ( הוכד ן ( . מכל מקום במקדש בודאי היולחשוד שאינם קדומים ביותר ) מסיני, או מימי בית ראשו וחז"לף,כללים קבועים ומפורטים . קשה גם להבין מדוע בתורה מדובר על מליקת קורבן עו ה פשט כתוב, ושוב,יבת דוקא שחיטה . הדרשה המוצעת איננלחולין מחיקבעו שאכילת עוף מן הסתם זו הלכה קדומה ביותר . הניח, שנותר רק ל . לעומת זאת 9 בשוליים נותרו מחלוקות או תהיות . לעוף יש רק סימן אחד אך יש מחלוקת מהו מסורת חז"לאחר היה לגבי דגים . לפיח . ויכו 10 עולת העוף שבמקדש נשחטת בשני סימנים שדגים חייביםריא דעהקור המייחס לרבי יעקב מן נבודגים אינם חייבים שחיטה . אבל יש מ היה חכם רגיל היהלוּ . מקור זה תמוה . יעקב איש נבוריא מכונה אמנם 'רבי' אך 11 שחיטה ה שאינה הולמת מחלוקתובשמע, נזף בו וחייבו מלקות, תגהסיפור מוזר . לפי הסיפור רבי חגיי שיעקבאבל מניתוח כלל העדויות עולהור בירושלמי לא נאמר הדבר במפורש,כתית . בסיפהל אחד הקטעים המהווים,א בנספח למסכת ידים עסקנו בהרחבה בחיבור תנא דבי אליהו . הקטע המצוטט הו 8 תו של צוקר לשואל מיוחסת עמדה קראית . וכל הקטע הוא פולמוס רבניה לכך שזמנו מאוחר . לדעה, הוכחוראלכ שלישית ( . חלק מהעמדות ה'קראיות' לא נוצרו בהכרח - הקראים . לדעתנו החיבור כולו קדום ) בבלי מאה שניהדנג ר היום . והקראיםירה מסדהסושהמסורת הרבנית הכריעה, על ידיהם אלא הן מחלוקת פנים הלכתיות קדומות מדות אלו מחדש . כך גם מציעים אנו לגבי המסורת המצוטטת . החיו ע פירושנו להלן פ"ב מ"א . 9 תקיז ; בראשית רבה פסיקתא דרב כהנא, ד ג, עמ - בבלי זבחים ע"א ; כאן כ ע"ב ; ויקרא רבה כב ז, עמ תקטז 10 ה ז ג . רב ; פסיקתא רבתי י ; קוהלת 63 ; פסיקתא רבתי י ; קוהלת רבה ז ג . 36ג, עמ ; פסיקתא דרב כהנא, ד 51 - 05עמא, בראשית רבה ז 11

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help