sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 מבוא – חולין תיד שוחט, על טיח בית הכנסהובלת פר וקרדום ב . א 1 איור . 40 נג, דורה תמונהדורה ארופוס, קראליב שאינם קשורים להלכהושכל המרכיבים הללו קיימים, בנוסף, כתוצאה מתהליכי תיעבימינו משחטות מרכזיות הוטלו חוקיגדולות והשחיטה המקומית בוטלה . עלרו משחטותנוצ לא נעסוק בכך אלאבעידן רביעי שבו המערכת הופכת ללאומית . כיוםאנו עומדיםמדינה . ה ם לגבי התקופה הקדומה בלבד . הנבחן את המקורות ונבדוק מה עולה מ חוקי שחיטה מופיעים בתורה . כל שנאמר הואנםאי,הההלכבשפת,ה או הלכות השחיטהיטחוקי השח חרת . עוד נזכרת צורת המתה אחרת, אסורה, בצורה אהשורש "שחט" הבא להוציא הריגה שׁוֹחֵט הַשּׁוֹר מַכֵּה אִישׁ זוֹבֵחַהַשֶּׂה עֹרֵף כֶּלֶב מַעֲלֵה מִנְחָה דַּם חֲזִיר מַזְכִּירהמכונה "עריפה" . " חֲרוּהֵמָּה בָּנָה מְבָרֵ� אָוֶן גַּםבֹ לְ יהֶם נַפְשָׁםבְּדַרְכֵיהֶם וּבְשִׁקּוּצֵ ג ( . העריפהו עיהו" ) ישחָפֵצָה נעשית מהעורף, נהוגה - שמהכ במעמד עגלה ערופה, ולפי ההלכה נאסרה כצורת שחיטה . העריפה הייתה מקובלת בעולם הקדום ( מעניין 1 ) איור 7 רומי - ההלניסטי הקיר בדורה אירופוס רישבציו כעריפה, והכהןארת השחיטהמתו זיק בידומוביל את הבהמה ומח בלבדלעריפהקרדום, כלי המתאים שלבּוּרוּתב ( . האם לפנינו 1 ) איור צייר המכיר את נוהגי עבודה זרה טוב יותר מאשר את ההלכה, או שמא לפנינו מסורת פנים יהודית ? דאו אולי למחבר כלל לא חשב כיצ המוכר נעשית השחיטה, וצייר את עולמו ) בחברה הלא יהודית לו מ ואף בעולם המקראי הלא יחודי . 7

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help