sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
From:  > מנהיגות 3.0 > מבוא

Page:12

12 ד"ר מיכל חמו לוטם זה היה הצוות הראשון שלי . בניתי אותו כמנהלת צעירה, חדורת שליחות וחלומות . עדיין לא הבנתי את כוחו של צוות מוביל . התמחיתי ברפואת ילדים, ובאמצע ההתמחות יצאתי לשנתיים של לימודים בתוכנית המנהיגות של בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית . זו היתה תקופת ה"דגירה" של בּטרם . כשחזרתי למרכז שניידר ב- 1995 לסיים את ההתמחות, התחלתי במקביל להקים את הארגון שעוסק במניעת תאונות ופגיעות לא מכוונות בילדים . זה היה בית הספר הראשון שלי לבניית ארגונים וצוותים מנצחים . הייתי רופאה צעירה, וניהול היה מקצוע נוסף שהיה עלי ללמוד . קראתי כל ספר ניהול שתורגם לעברית, וגם כמה באנגלית — הייתי רעבה לידע ולכלים . זו היתה תקופה מטורפת, בלא שינה, בלא חיים, רק עבודה : הפעם השנייה . כשלוש-עשרה שנים לאחר הקמת בּטרם קיבלתי על עצמי אתגר חדש וקשה לא פחות . אמנם כבר לא הייתי צריכה לקום בלילות התורנות ולרוץ בין ביקורי הבוקר במחלקת הילדים לבין ישיבות הצוות של בּטרם, אולם נכנסתי לתפקיד כפול . התחלתי לכהן כמנכ"לית עמותת אלכא ( אגודה לקידום כוח אדם בכיר בשירות הציבורי ) שעסקה בהכשרת בכירים, ובנוסף כמנהלת האגף להתנדבות ופילנתרופיה בג'וינט . הייתי מנהלת הרבה יותר מנוסה, בוגרת של שתי תוכניות מנהיגות — אחת של מנדל ושנייה של אלכא, שאליה הוזמנתי כשהייתי מנכ"לית בּטרם . ידעתי שקהל היעד של אלכא הוא המנהיגות הציבורית הבכירה, בניגוד למכון מנדל שכיוון למועמדים באמצע הקריירה . כשנכנסתי לתפקיד באלכא מצאתי שלד ארגוני, מותג סודי שהיה ידוע רק ליודעי ח"ן בכירים בממשל, ארגון שכל ההנהלה שלו עזבה, וכך גם רבים ממנהלי התוכניות . חלקים גדולים מהידע והיכולות הארגוניות אבדו לעד . הייתי עסוקה בשאלה כיצד המנהיגות והממשל יכולים ליצור חברת מופת בישראל . בעוד מוחי התמקד בחזון, מעשי התמקדו בשיקום הארגון, האנשים שנותרו, האנשים שהיה צריך לגייס והצוותים שהיה צריך להעמיד . החלטתי להקים על בסיס אלכא מכון למנהיגות וממשל, והייתי צריכה ללמוד כיצד מבצעים הבראה בארגון חולה בעל עבר מפואר, בעודני מנהלת אגף נוסף המצוי בפריצה — הכול בארגון ותיק והיררכי שחגג מאה שנים . לא ידעתי עד כמה קשה זה יהיה, אבל אנחנו אף פעם לא באמת יודעים מראש .

מטר הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help