sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

מתקשים בתפיסת רפרוף, זריזות ועֵרנות . אחוז הסוכר בדמן של ציפורים 13 ואך טבעי הוא שיד צייר,כפול מאחוזו בדם האדם ( לרבות דם הציירים ) , מוכשר ככל שיהיה, תתקשה מול מעוף ציפור . ט' כרמי כתב שיר על הקושי לכתוב על מעוף : 14 נופים צִפּוֹר לְבָנָה עַל נָהָר יָרֹק, שְׁתַּיִם, וְאַחַר כָּךְ שָׁלֹש . עַמּוּד ‑ חַשְׁמַל אֶחָד, שְׁנַיִם, שְׁלֹשָה שִׂיחִים . יוֹתֵר מִכָּךְ ( גַּגּוֹת וַעֲנָנִים וְגִבְעוֹלִים שֶׁל דֶּשֶׁא ) קָשֶׁה לִסְפֹּר בָּרַכֶּבֶת וְלָכֵן אֵינֶנִּי מַזְכִּיר אוֹתָם . בְּעֶצֶם אֲנִי חוֹשֵׁב שֶׁאֶרְשֹׁם רַק צִפּוֹר אַחַת בִּלְבַד . וְאוּלַי רַק אֶת כְּנָפֶיהָ . השיר מתאר ניסיון לכתוב ( ואולי לרשום, כמעשה הציירים ) ואת כישלונו של הניסיון . תיעוד הכישלון הוא השיר . השיר נכשל בתיאור הנוף : כמעט שאיננו יודעים מה רואים שם . על הציפורים איננו יודעים דבר מלבד צבע אחת מהן . עם זאת, השיר מתאר היטב מוּדעוּת לתנועת תודעה . המילה "שתיים" בסוף השורה הראשונה מבטלת מיד את הרישא, שמנסה לתפוס משהו במציאות . אי ‑ הדקדוקיות שלה ממחיש את הדחיפוּת לדבר מהר ; אין זמן לנסח את המילים "שתי ציפורים" . המבט עובר משם לצדדים, לציפור נוספת, לעמודי חשמל, לשיחים . המציאוּת משתנה, והרכבת נוסעת ממקום למקום . המבט ניגף מפני שפע המידע שבנוף המתחלף . אך גם בישיבה במקום אחד, לא ברכבת נוסעת, היה המבט ניגף באופן דומה . מעניין שהשיר מזכיר שהוא נכתב ברכבת רק אחרי אמצעו . גם אם נשמיט מהשיר את המילה "ברכבת", הוא ייוותר בתוקפו ויהפוך לשיר של מבט מתרוצץ . 14

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help