sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

פרק 1 . מהי התפתחות קוגניטיבית ? | 13 g ett yi m a g e s תמונה 1 : דוגמה להתנהגות של החתמה אצל ברווזים עם זאת מצבם של עוברים אלה אינו בלתי הפיך והשפעות סביבתיות אפשרו תיקון של המצב . תינוקות שתזונתם הייתה לקויה במהלך ההיריון, הועברו בגיל שנה לטיפול במעונות יום ; המעבר למסגרת המעון הוביל לצמצום הפער במנת המשכל, והם הגיעו למנת משכל הדומה לזו של תינוקות שזכו לתזונה טובה בתקופת העוברות . שיפור במנת המשכל נמצא קשור בין היתר לאינטראקציה החיובית עם המטפלות במעון היום ולהיענות הגבוהה שלהן לתינוקות, שהובילה לשינוי איכות האינטראקציה גם בבית . תינוק שחווה אינטראקציה חיובית עם מטפלת במעון, היה פעיל יותר ובכך עודד את האם הביולוגית להגיב אליו יותר ולשחק איתו, תהליך ששיפר את מנת המשכל שלו כבר בגיל 18 חודשים ( 1981 Zeskind & Ramey, ) . שיפור ביכולות קוגניטיביות בעקבות שיפור איכות הטיפול מצביע על היכולת לשנות נתונים מולדים כמנת משכל הודות להתערבות של הסביבה . מאפיין שני של ההתפתחות הקוגניטיבית הוא יציבות אך גם גמישות לאורך זמן . הנחה רווחת בפסיכולוגיה התפתחותית היא שכאשר מושגת יכולת קוגניטיבית, היא נשארת יציבה יחסית לאורך זמן . עדויות רבות מחזקות את ההנחה הזו, אחת מהן נוגעת ליכולת העיבוד הוויזואלי הנשמרת לאורך זמן ; מתאם גבוה נמצא בין משך תגובת העין להופעת תמונה במרחב הוויזואלי בגיל 5 . 3 חודשים לבין זמן התגובה בגיל 4 שנים ( 1997 Dougherty & Haith, ) . יכולת הזיכרון החזותי בגיל 7 חודשים נמצאה במתאם עם יכולת זו בגיל 11 שנים ( Rose Feldman, 1997 & ) . קשר נוסף המהווה עדות ליציבות במערכת הקוגניטיבית הוא זה הקיים בין היכולת המוקדמת של תינוקות לזהות תכונות שונות של

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help