sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

הקדמה | 9 רכישת כישורים קוגניטיביים גבוהים . יוצגו בפרק תהליכי ההתפתחות מינקות של שלושת הכישורים האלה והגורמים המקדמים את התפתחותם . הפרק החמישי הוא פרק תאורטי המתמקד במודלים תאורטיים, בעיקר מערכתיים, כגון : התאוריה של המערכות הדינמיות של אסתר תלן ולינדה סמית או המודל הביולוגי - אקולוגי של ברונפנברנר . המודלים הללו מובילים כיום את התפיסה של ההתפתחות ומבהירים את מקומן של הביולוגיה, של הסביבה הפיזית ושל הסביבה החברתית - תרבותית בהתפתחות . מודלים אלה מציגים תפיסה מורכבת ודינמית של ההתפתחות, ומתארים באופן ממצה את הידע שהצטבר עד היום בפסיכולוגיה התפתחותית . הפרק השישי והאחרון מציג ידע ותובנות שיש בהם כדי לסייע להורים, למחנכים ולמטפלים בגיל הרך להבין את הצרכים של פעוטות ואת התנאים הרצויים עבורם לצמיחה רגשית וקוגניטיבית . כידוע, השנים הראשונות לחיים הן תקופה קריטית . בשנים אלה מתפתחים במוח חלקים האחראים לפעולות חשיבה מדרג גבוה הודות להיווצרותם של אלפי קשרים בין - נוירוניים המתהווים מתוך התנסות . הפעילות וההתנסות הממשית של תינוקות ופעוטות מבססות את ההרגל להסתקרן, לגלות עניין, לבנות ידע ולארגן אותו לקטגוריות . התנסותם של ילדים, לפחות עד גיל 3 שנים, תלויה במבוגר ובאינטראקציה קרובה איתו, לפיכך בפרק השישי יתוארו התנאים שרצוי לספק בסביבת החיים של הילד, הביתית והחינוכית, כדי לקדם טיפוח וצמיחה . סעיף מיוחד בפרק מוקדש לחיים במאה ה - 21 ולכישורים שיש לפתח אצל ילדים החיים במאה זו . זאת כדי להעניק להם יכולת עתידית לחיות חיי רווחה וכדי לטעת בהם תחושת יציבות בעידן שבו השינוי הוא קבוע .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help