sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

ר ו תה נ ת ק ב י ן ח ק ר ה ל ש ו ן ל ח קר ה ס פ 13 היצירה . בכל חברה מתמסדים, כידוע, וריאנטים סגנוניים המותנים בנסיבות תמתמסדת רמ,הגלומות בלשון בזמן נתוןהשימוש . מתוך האפשרויות השונות ביניים ניטרלית של שימושי לשון בלתי מסומננים ( בתודעת המשכיל הממוצע של הזמן ) , שביחס אליה מקבלים האמצעים הלשוניים האחרים את ערכיותם ) . גם אם קשה להגדיר ולתאר 2014 Ben - Shahar ; 0991שחר - לשונית ( בן - הפנים חושתאת הלשון הסטנדרטית של חברה כלשהי, קיומה אינו מוטל בספק בת השיח בתרבות, הן הדובר הן נמענו, והיא חיונית לתפעול נוח - הלשון של בני ויעיל של השפה . האפקט הסגנוני של יסודות לשוניים בטקסט יחיד מושג, בין השאר, מבליטותם על רקע הלשון הסטנדרטית . זכיר כאן הוא ההקשר של היצירה הספרותיתאקשר שלישי שה קסט שאת לשונו אנו באים לנתח . שום טקסט איננו אוסף שלהיחידה, אותו ט יסודות לשוניים גרידא, אלא מכלול מאורגן של אמצעים שיש ביניהם קשרי ) . יסודות לשוניים בטקסט הספרותי מתפקדים לא רק 2791זהר - גומלין ( אבן קשרים ליסודותלשוני, אלא הם מת - כסימנים שיש להם מסומנים בעולם החוץ מוכים להם או רחוקים מהם בטקסט . המשמעויות של היצירהאחרים ס הספרותית עולות מאופן הארגון של האמצעים הלשוניים בטקסט, שיש לו תפקיד מרכזי בהצגת המציאות . בטקסט השירי, שברוב התרבויות הוא מגלה תכונות של לשון מאורגנת לא תבניתיסודות ברצף . מהו משקל בשיר אםקשר ביןביותר, בולט מאוד ה ערך ) ברווחי זמן קצוביםידי חזרה על יסודות דומים ( שווי - קצבית, הנוצרת על ( במיקומים שווי ערך ) ? גם החריזה או המצלול הם תבניות צליליות הנבנות ) . 6891מחזרה על יסודות הגאיים דומים על פני רצף השיר ( יאקובסון ן חריזה, מצלול,התבניות הלשוניות המובהקות, כגו,בפרוזה הסיפורית גם סוג טקסט זה,עם זאת, וחות פעילות ומובחנותמנם פומשקל, תקבולות, א לשונו מובנית : יסודות שונים בו מקיימים זיקה ליסודות אחרים בטקסט . יסודותפני רצף הטקסט הספרותי עשוי היוצר לפזר - לדוגמה, בנקודות שונות על ם מאותו תחום סמנטי, כשהםהלקוחייסודותלשוניים זהים או דומים, או מתארים אפיזודות שונות, שאין ביניהן בהכרח קשר טבעי . תופעה זו מעוררת סמך - את הקורא לראות באפיזודות השונות אפיזודות אנלוגיות ולהבין אותן על בלה תחבירית, לדוגמה, יוצרת הקבלההק . ) 8691יחסיהן ההדדיים ( פרי

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help