sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

ה נ ת ק ב י ן ח ק ר ה ל ש ו ן ל ח ק ר ה ס פ ר ו ת 12 בטקסט הספרותי נושאים פונקציות ומקבלים משמעות רק כשהם נכנסים תרבותי - טקסטואליים מכאן, וממומשים בהקשר חברתי - יחסים פניםשללרשת ) . 1987 Voloshinov & Bakhtin ספציפי מכאן ( מכאן שחקר לשונם של טקסטים הנתפסים כספרותיים, המצטמצם קשר ביןצורני של התופעות הלשוניות ומתעלם מהה - בניתוח ההיבט המבני חסר משמעות . המפתח להבנת הפונקציותאמצעים לשוניים ובין פונקציות, הוא הוא ההקשר התרבותי וההיסטורי . לחקר הטקסט בהקשר דרושה גישת מחקר דינמית, המסוגלת להתמודד הן עם ההטרוגניות של התופעות - פונקציונלית בטקסט הספרותי הן עם השינויים בזמן . ההקשרים הרלוונטיים לחקר לשון הטקסט הספרותי תרבותיות מסוימות . הסוגים הספרותיים - בות חברתיותכל טקסט נכתב בנסי ידי מרכיבי תוכן, - השונים הם למעשה סטרוקטורות מוסכמות המתאפיינות על מבנה ולשון, סטרוקטורות היוצרות מודלים בתרבות מסוימת . סטרוקטורות - Ben ( מוסכמות אלה מפעילות אילוצים הן על היוצר היחיד הן על הקורא נונו של היוצר מושפע במידה רבה מאילוצים אלה, אף כי . סג ) 2014 Shahar קיימת בפוטנציה אפשרות שהוא יסטה מהם ובכך ייצור תנאים חדשים . אלה עשויים במרוצת הזמן להשפיע ולגרום לשינוי באילוצים הקיימים . כל טקסט ספרותי יחיד, גם אם הוא חורג ( במידה זו או אחרת ) - ולם יקבל את ערכיותו על סמך הרקע שלוממוסכמות הסוג והתקופה שלו, לע על סמך התייחסותו ( כמתאים, כחורג ) לסוג שבתוכו נוצר בתקופה שבה נוצר . פריצת דרך של יצירת ספרות, אם מבחינת הסלקציה והארגון של התוכן, אם מבחינת מבנה העל של הטקסט, ואם מבחינת לשונו ( או מכמה בחינות כאחד ) , מערכת - חרות הנחשבות שייכות לאותה מערכת או תתניכרת ביחס ליצירות א ספרותית בתקופה נתונה, וביחס למסורת של אותה מערכת . הרקע הרלוונטי שביחס אליו מתבלט הטקסט הוא אפוא המסורת הספרותית ( נקודת מבט דיאכרונית ) וההקשר התרבותי של אותה התקופה שבה נכתבה היצירה ( נקודת ) . 4196 skyov ř Muka ( מבט סינכרונית ) קשר חשוב אחר שיש להתחשב בו כשחוקרים את לשון הטקסטה הספרותי הוא, כמובן, לשון הסטנדרט של התקופה והתרבות שבהן נכתבה

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help