sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

ר ו תה נ ת ק ב י ן ח ק ר ה ל ש ו ן ל ח קר ה ס פ 11 מנם רבות להבנתנו את עקרונות הפעולהוהבלשנות הסוסירית תרמה א אך לצורך חקירת לשונם של,ם של הלשון מחוץ לזמןשל מערכת הסימני טקסטים קיימים בתרבות נתונה בזמן נתון, והבנת עקרון הפעולה של המערכת Even - Zohar ( שבתוכה נוצרו, יש בתאוריה שביסודה כדי לבלום את המחקר סוסיר ניכרת עד היום בכך, שבלשנים - של אסכולת דהגדולה ) . השפעתה ה 1990 a מחקר "בלשני - מחקר לשוני מדעי ( לעיתים קרובות, כלשונםרבים מזהים ותיטהור" ) עם חקר צורות ומבנים בטקסט, במנותק מהמשמעות, מהפונקצ מהם שיגשו לטקסט הספרותי בגישה זו, מתוךהטקסטואליות ומההקשר . אלה מטרה ללמוד על טקסט זה עצמו, לא כל שכן על טקסטים ספרותיים בכלל, יגיעו הסיבה העיקרית לכך היא שהטקסט הספרותי אינולמבוי סתום . עד מהרה מהות קבועה וסטטית, אלא תופעה תרבותית משתנה . יתר על כן, השונות ) . למרותשםוההשתנות הן חלק מהותי מהמנגנון של המערכת הספרותית ( מאמציהם של חוקרים במהלך ההיסטוריה למצוא קווים פורמליים קבועים, מנותי ) ללא ספרותי, לא נמצאו עד היוםוסט ספרותי ( או אהמבדילים בין טק קווים כאלה . למעשה ברור לנו היום שלא ניתן להגדיר טקסט ספרותי על סמך תכונות פורמליות קבועות כלשהן . התחום הנתפס בתרבות כ"ספרות" כולל מגוון גדול של טיפוסי טקסטים וסגנונות, והמגוון הזה גדול עוד יותר אם בחשבון את הממד ההיסטורי, קרי, טקסטים ששויכו לספרות בתקופותלוקחים שונות ובתרבויות שונות . מה שנחשב לטקסט ספרותי ולטקסט שמחוץ לספרות . הספרות היא אפוא ) 0991שחר - ( בןשונה מתקופה לתקופה וממקום למקום מוסד תרבותי, ולא מהות קבועה . אין מושג מוחלט של שיח פואטי . יש אף & Bakhtin ים שכל מבע יכול להיתפס כפואטי בנסיבות מסוימות ( הטוענ ) . הקוראים בתרבות מסוימת מפנימים מוסכמות ורוכשים 1978 Medvedev כשירויות בסוגים תקשורתיים שונים הנחשבים באותה התרבות כסוגים ) . 1978 Beaugrande ספרותיים ( בולותמערכות שונות של הספרות בתרבות מסוימת ישמשו תח - בתת ואמצעים מסוימים ( מרכיבי תוכן, מבנה וסגנון ) , ואלה עשויים להשתנות או מערכת, ואף - מערכת לתת - להתחלף באחרים בתקופה אחרת, או לנדוד מתת ) . האמצעים הלשוניים 2791זהר - להתארגן בכל אחת מהן בדרך חדשה ( אבן

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help