sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

ה נ ת ק ב י ן ח ק ר ה ל ש ו ן ל ח ק ר ה ס פ ר ו ת 10 תסטטיה - הגישה הפורמלית , שהשפעתה ניכרתסטטיתה - הגישה הפורמליתהשלטסורתיהמןבמחקר הלשו בדרך כלל בהיבטיםמתמקדבעלי גישה זו . גם בימינו בקרב לא מעט חוקרי לשון יםמקדישםמבני של התופעות, כלומר במהות "החומר" שלהן, אך אינה - הצורני ת הלשוניותלב לפונקציות שלהן בטקסט, ליחסי הגומלין בין התופעו - תשומת תרבותי שבו מתפקד הטקסט בשלמותו . ה - השונות בו, ולהקשר החברתי - מיין עלשיש להטקסט אינו אלא מבנה מופשט של סימנים לשוניים,,תפיסתםב . הטקסט נתפסולקבוצות שהעמידלהצמיד תוויותפי עקרונות פורמליים, ו היותר אמצעיזמני . בגישה זו, מחקר הטקסט הוא לכל - כמבע מבודד, סטטי ואל להבין את המערכת הלשונית, ולא אמצעי ללמוד על הטקסט עצמו ועל הקשרו ) . לעיתים קרובות הוא עוד פחות מזה : דוגמה אקראית, פחות או 1989 Birch ( יותר, למתרחש בלשון "בכלל" . נוטה להימנע מלחקור את הטקסט בהקשרולשוני הפורמליהמחקר ה להתמקד בקווים הקבועים והיציבים שלתרבותי, כי הוא בוחרה - החברתי , גם אם הוא עוסק בטקסט הספרותי, מעדיףחוקר הלשון המסורתיהלשון . לעסוק בהיבטים לשוניים הנענים להצרנה ולמיון מסודר . רבים תופסים עיסוק פריורי כ"מדעי" יותר מאשר ניתוח גורמים מורכבים וחמקמקים, כגון - כזה א פרותיות שהוא מתייחס אליהן ומקבל אתמשמעות הטקסט, המסורות הס ערכיותו על רקען, גורמי אידיאולוגיה, הרקע הביוגרפי של היוצר ואפיונים ייחודיים של כלל יצירתו . סטטית שאבה ( ועדיין שואבת ) את השראתהה - הגישה הפורמלית ) כמושא למחקר, langue סוסיר, שראתה את הלשון המופשטת ( - מאסכולת דה ) , אלה המותנים בגורמים parole ( ק במימושיה המציאותייםודחתה את העיסו סוסיר עצמו ראה - חברתיים, מוסדיים והיסטוריים ובגורמים אישיים . דה במימושים כאלה חוסר אחידות, חוסר יציבות, מגוון גדול מדי הכולל אספקטים בממד החברתי ובממד האישי, המקשים על המיון . הוא היה מעוניין לחקור את ם בין הסימנים הלשוניים בתוך מערכת וירטואלית סגורה, יציבההיחסי שלםו"אובייקטיבית", מנותקת מעולמות שיח אמיתיים, שרק בה ראה מכלול ) . 1989 Voloshinov & Bakhtin 1986 ,1987 ; Birch הניתן לניתוח (

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help