sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

9 תקציר חסמים הנובעים מסיבות מוסדיות – ארגוניות ( 1 ) מערכת החינוך ריכוזית יתר על המידה, ולכן יש קושי ליישם מדיניות המתאימה לצרכים ברמה המקומית . ( 2 ) משרד החינוך סובל ממורכבות יתר, המתבטאת ביחידות רבות שלעיתים מקדמות בעת ובעונה אחת מטרות שאינן חופפות ואפילו סותרות . ( 3 ) תמורות פוליטיות תדירות מקשות על קידום מטרות ארוכות טווח . פעמים רבות רפורמות שמשיק גורם פוליטי מופסקות או אינן מתוקצבות על ידי מי שמחליפו בתפקיד . ( 4 ) האוכלוסייה בישראל הטרוגנית במיוחד . לקבוצות שונות באוכלוסייה מאפיינים שונים וצרכים שונים, וקשה להטמיע שינויים אחידים במערכת כולה . ה מ ל צ ו ת כדי לטפל בחסמים המונעים את התאמת מערכת החינוך לאתגרי המאה ה- 21 דרושה עבודת עומק שחורגת מתחומי מחקר זה . כאן אנו מבקשים להציג שורה של המלצות ראשוניות . השינויים המומלצים מבקשים להפוך את מערכת החינוך ממערכת שתכליתה להנחיל ידע מוגדר למערכת שתכליתה לפתח כישורים . כדי להתמודד עם חסמים הנובעים מסיבות מוסדיות- ארגוניות נמליץ גם על ייסודה של מועצה לאומית לחינוך . ( 1 ) התאמת בחינות הבגרות ואמצעי המיון של ההשכלה הגבוהה לצורכי המאה ה- 21 ( א ) יש להגדיר במדויק, במונחים התנהגותיים- ביצועיים, את הכישורים שבית הספר מבקש להנחיל . ( ב ) יש ליצור ולהטמיע מחוון ברור שיאפשר לאמוד כל אחד מן הכישורים הנחוצים בשיטות הערכה מגוונות . משרד החינוך וקברניטי מערכת ההשכלה הגבוהה צריכים להגיע להסכמה באשר לכישורים החיוניים לבוגר . עליהם ליצור בשיתוף פעולה אמצעי הערכה מתקדמים ומתאימים שיחליפו את בחינות הבגרות ואמצעי המיון להשכלה הגבוהה המקובלים היום .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help