sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 מחקר מדיניות 130 | התאמת מערכת החינוך למאה ה – 21 גם הממצאים של מבחני פיזה ( PISA ) ופיא"ק ( PIAAC ) משקפים רמת הישגים נמוכה של מערכת החינוך הישראלית בהשוואה למערכות חינוך במדינות רבות אחרות, בייחוד כשמדובר באוכלוסיות מוחלשות, שנראה שאינן רוכשות כישורי ליבה . גם אם הטענה שמייחסים למבחנים הללו חשיבות רבה מדי היא נכונה, אי- אפשר להתעלם מתוצאותיהם . ה ח ס מ י ם ה מ ו נ ע י ם א ת ה ת א מ ת מ ע ר כ ת ה ח י נ ו ך ל מ א ה ה – 1 2 ו ל א ת ג ר י ה ע ת י ד נראה שכדי לקדם רפורמה אפקטיבית במערכת החינוך יש לבחון תחילה את החסמים העלולים למנוע את יישומה . על פי סקר ספרות מקיף שנעשה לצורך מחקר זה, ועל פי ניסיונם של מומחים בתחום החינוך בישראל, יש שני סוגים עיקריים של חסמים המונעים תמורות במערכת החינוך : חסמים הנובעים מקושי של המערכת על חלקיה להשתנות ולהפוך ממערכת העובדת לפי סטנדרטים מסורתיים למערכת הפועלת בהתאם לצורכי המאה ה – 21 ( 1 ) הידע והמיומנויות הנדרשות מתלמידים בבחינות הבגרות ודרישות הקבלה למוסדות ההשכלה הגבוהה אינם משקפים במידה מספקת את הכישורים הנחוצים להתמודדות עם אתגרי המאה ה- 21 . ( 2 ) מערכת החינוך נוטה לסטנדרטיזציה ולהתמקדות בבחינות מוגדרות, ואין די אוטונומיה פדגוגית חדשנית ברמה המקומית — בבית הספר וברשות המקומית או האזורית . ( 3 ) המנהלים והמורים בבתי הספר אינם שולטים באופן מספק בכישורי המאה ה- 21 . ( 4 ) המוסדות להכשרת מורים אינם מתאימים את עצמם באופן מספק לשיטות הלימוד המתקדמות .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help