sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

9 תקציר יש להביא בחשבון שכמעט % 40 מהציבור הערבי אינם משתתפים כיום בבחירות משום שאינם מוצאים כתובת לקולם . אחד האמצעים להגדלת אמון הציבור בנבחריו הוא פנייה ישירה של חברי הכנסת לדעת הקהל במגוון ערוצי התקשורת, ולא רק לעת בחירות . הרוב המכריע בקרב הלא- מצביעים מזדהה עקרונית עם המפלגות הערביות, ובכל זאת אינו טורח להצביע . שיעור לא מבוטל מתוכם היו עשויים להשתתף בבחירות אילו היו מבינים את הקשר הישיר בין הצבעתם לבין הפעילות והתפוקה של נבחריהם בכנסת . בצד זאת, חלק אחר מהלא- מצביעים היו משתתפים בבחירות אילו הייתה קמה מפלגה ערבית חדשה בעלת סיכוי ריאלי לעבור את אחוז החסימה . חלק לא קטן מן השינוי נדרש בדרג מפלגות השלטון היהודיות . קיבועה של פרדיגמת "משחק סכום אפס" ביחסים שבין המפלגות היהודיות הגדולות למפלגות הערביות בשנים האחרונות אינו מועיל למערכת הפוליטית בכללותה, וּודאי שלא ליחסים בין יהודים לערבים במדינה . דיאלוג קונסטרוקטיבי וגלוי עם חברי הכנסת הערבים, הצבת הטיפול בבעיות האקוטיות של החברה הערבית בראש סולם העדיפויות הלאומי, ולא פחות חשוב מזה אימוץ שיח מכיל כלפי הציבור הערבי ונציגיו — כל אלה יחזקו את האמון של הציבור הערבי בכנסת . חלק גדול מהשינוי מצוי בפן הרטורי : התייחסות לאזרחים הערבים באופן קולקטיבי כדרך שעשתה ממשלת רבין- פרס בשנים 1992 - 1996 ( במקום השימוש במונחים הארכאיים "מיעוטים" או "לא- יהודים" ) עשויה בפני עצמה לחזק את אמון הציבור הערבי בשיתוף הפעולה עם המפלגות היהודיות הגדולות . השינויים הללו עשויים להעלות את ערכו של המשחק הפרלמנטרי בעיני האזרחים הערבים . ממהלך כזה תצאנה נשכרות לא רק המערכת הפוליטית הערבית אלא גם הדמוקרטיה הישראלית והחברה בכללותה .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help