sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 מחקר מדיניות 137 | הוועדה לבחירת שופטים להבדיל מסוג השיקולים שמן הראוי לשקול במינוי שופטים, שבו אכן אדון — קרי אם הוועדה צריכה לשקול אך ורק את התאמת המועמד לשיפוט או שמא גם שיקולים פוליטיים וחברתיים אחרים באים בחשבון — לא אעסוק בתוכן אמות המידה המקצועיות, לרבות השאלה מה עושה את השופט לשופט טוב ( כגון אם מספיקה הכרה טובה של החוק או שמא נדרש גם ניסיון חיים מסוים או אמפתיה לזולת ) . 4 גם לא אעסוק בשאלה מי יכולים להיות מועמדים — עורכי דין מנוסים ( כפי שנהוג היום בישראל ) או כל מי שסיים את לימודי המשפטים ( כפי שנהוג בשיטות קונטיננטליות ) . כל הסוגיות האלה חשובות אך מעוררות דילמות נוספות שיפרצו את מסגרת הדיון במחקר המדיניות, אשר יעסוק במבנה המוסדי של השיטה למינוי השופטים ולקידומם לערכאות גבוהות . 4 בסוגיה החשובה של אמות המידה להערכה מיהו שופט טוב ראו לדוגמה ידידיה שטרן "בין שופט לשיפוט" משפט וממשל ט 189 ( 2005 ) . זהו נושא שעולה לדיון בשיטות משפט מקובל נוספות . ראו Kate Malleson, Introduction, in Appointing Judges in An Age of JudiciAl p ower : c riticAl p erspectives from Around the w orld 8 Kate Malleson & Peter H . Russell eds . , 2005 ( ) ( המאמר להלן : Malleson, Introduction ; הספר להלן : Appointing Judges ) .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help