sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

מדריך לאינקוויזיטור 12 ברנאר גי ניסח זאת בלשון ברורה : 'מטרת תפקידו של האינקוויזיטור היא הרס המינות, ואת המינות אי אפשר להרוס בלא להרוס את המינים ובלא שייהרסו אף מקבליהם, תומכיהם ומגִניהם . . . המינים נהרסים בשתי דרכים . הראשונה : כשהם חוזרים בתשובה מהמינות אל אמונת האמת הקתולית . . . השנייה : כשהם נמסרים למשפט הסקולרי להישרף גופנית' . 3 האינקוויזיטורים העדיפו הודאה של הנאשם על פני חיובו בדין על בסיס עדותם של אחרים . השימוש בעינויים נועד בראש ובראשונה להשגת הודאה כזאת, ובעקבותיה היתה ציפייה לחזרה בתשובה ולמסירת פרטים על חברים נוספים בכת, ועל עוזרים ואוהדים . אם סירב הנאשם לחזור בתשובה, נגזר עליו כאמור עונש מוות . ולעומת כל שאר העונשים שהטילו האינקוויזיטורים, שהיו חלק מהליך החזרה בתשובה, ההעלאה על המוקד נועדה לחסל את הרע עצמו – לחסל את המינות, להגן על קהילת המאמינים הקתולים, להגן על מעמדה הבלעדי של הכנסייה, להעניש ולהפחיד – ונעדר ממנה כל יסוד רוחני . ומן הממסד אל האדם שחיבר ספר הדרכה לעמיתיו שפעלו בו . ברנאר גי נולד ברויֵר ( Royère ) שבלימוזן ( Limousin ) בשנת 1261 או 1262 . על הוריו אין כל מידע . ידוע רק שהיה לו דוד, איש כנסייה, שקיים עמו קשרים . בהיותו כבן 18 הוכנס לאחד הבתים הדומיניקניים ושם רכש את השכלתו הראשונה . בשנת 1280 נדר שם את נדר הנזירות . הוא המשיך בלימודיו באוניברסיטה של מונפלייה ( Montpellier ) , שבה למד היסטוריה, משפט ותאולוגיה . ואולם הוא לא היה תאולוג, והתאולוגיה לא עניינה אותו במיוחד . לעומת זאת חיבר מספר גדול של חיבורים היסטוריים, וחוקרים עמדו על צורת עבודתו הקפדנית : עמידה על סתירות, השוואת מקורות ובדיקה של הדברים שהעלה על הכתב . הוא נהג לחלק עותקים של כתביו במנזרים, ובטולוז הקים את הספרייה הדומיניקנית הראשונה . 4 במשך כ- 17 שנה מילא ברנאר גי תפקיד מנהלי של ראש הבית ( prior ) בכמה וכמה בתים דומיניקניים . בשנת 1307 מינה אותו האפיפיור קלמנס ה- 5 לאינקוויזיטור בטולוז, 3 12 . Given 2003, p . 150, n 4 לדיון מפורט בכתביו ההיסטוריים של ברנאר גי ראו . Guenée 1987, pp Lamarrigue 2000 ; 85 - 49

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help