sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 | מבוא פישר מצביע על כך 8 הפונדמנטליסטית המבנה את המחקר הדתי . שהמחקר ניזון מן הפרדיגמה הפונדמנטליסטית וכתוצאה מכך הוא מניח מראש חלוקה דיכוטומית לפיה המחקר נמצא תמיד ב ' צד הטוב ', נלי , הליברלי , ההומניסטי , הדמוקרטי , ואילו המודרני , הנאור , הרציו מושא המחקר נמצא ב ' צד הרע ', ' האחר ', הרדיקלי , הפונדמנטליסטי , רציונלי , ההזוי , האקסטטי , המיסטי , המשיחי , - הפנאטי , השלילי , האי האפוקליפטי וכו ' . בדומה לגישתו של פישר , מבקר גם אבינועם רוזנק את מחקר בהתייחס לחלוקה שאותה 9 בבסיסו . הרצי " ה בשל הפרדיגמה העומדת הציע ארנסט סימון בין ' הגישה הקתולית ' לבין ' הגישה הפרוטסטנטית ', מבקשים החוקרים לשפוט את גישת הראי " ה כ ' קתולית ' . ' הגישה הקתולית ' מבקשת לקדש את החול ולשלוט על כל תחומי החיים כולם באופן טוטלי , כך שהמציאות כולה תיענה לצו יה כפופה לו , ולעומת זאת ' הגישה הפרוטסטנטית ' האלוהי ותה מצמצמת את הדת לתוך ד ' אמות , כך שמדורי החיים השונים בעקבות חלוקה דיכוטומית זו 10 הדת ולא תחתיה . לצד מתקיימים בחן את עצמו כ ' פרוטסטנטי ' טוען רוזנק כי המחקר טעה כאשר אִ דיו ) וממילא זה שנמצא ' בצד הטוב ' ( ואילו את הראי " ה ותלמי 11 כ ' קתולים ' ) וממילא ככאלה הנמצאים ' בצד הרע ' ( . . תמציתו של פרק זה מופיעה במאמרו של פישר , 72 - 3 פישר , ביטוי עצמי , עמ ' . 8 הפרדיגמה . . 43 - 17 ' , בעיקר עמ רוזנק , סדקים . 9 ואילך . 29 ' ; רוזנק , סדקים , עמ 46 - 9' ראו סימון , האם , עמ . 10 . בעקבות ביקורת זו , מציע רוזנק נקודת מבט אחרת , שאותה הוא מכנה 41 ' שם , עמ . 11 ; הנ " ל , הפילוסופיה , 4 - 3' רוזנק , אינדיבידואליזם , עמ בשם ' אחדות ההפכים ' ) ראו קבלה הספירות כולן , גם אלו המנוגדות זו לזו , ( . היינו : כשם שבתורת ה 34 - 26 ' עמ כך — יונקות מן המקור האחד , כך שגם הדין וגם החסד , למשל , יונקים מן הכתר המחלוקות והסתירות שבמציאות יונקות הן מן המקור האחד , שכן האלוהות שורה ( . 46 - 45 ' בכול , והכול הוא ביטוי מוגבל וחלקי של האלוהות ) רוזנק , סדקים , עמ ( . . ההדגשה במקור 45 ' , כלשונו ) שם , עמ " מקור אחד מגיעות מ . . . וחותרות ל ולן כ "

תבונות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help