sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

כרך א - מסכת שבת 14 השבת בספרות החיצונית היהודית ובדים עמך אםעה בקדמוניות המקרא השבת מתוארת כך : "לא תעשה בו כל מלאכה אתה וכל ] = אלא [ למען תשבחו את אלוהים בקהל הזקנים ותפארו אל שדי במושב הזקנים" לא וסיף איסור העסקת שכירים ואת ) קדמוניות המקרא, יא ח ( . פסוק זה חוזר על ציווי המקרא ומ חובת התפילה בשבת במעמד ציבורי . השבת בספרות של כת קומרן חן מחייב דיון רחב . שיפמן הקדישרבות מאוד, וניתוהעדויות על השבת במקורות הכיתתיים ואנו נסתפק בעיקרי הדברים . שיפמן ראה את תפקידו 25 לנושא חלק גדול מספרו העברי, שבברית דמשק ; לרשימה הנכבדה של הלכות אלו יש להוסיף את ההלכותבביאור הלכות שבת רת שבכתבי הכת ובספומעט ידיעות בחיבורים אחרים ) להלן ( . ההלכו 26 ר היובלים,שבספ היובלים מצטיינות באופן כללי בשני רכיבים . האחד הוא ההחמרה, יחסית להלכות הפרושים . חייב מיתה" . הניסוח מרשים, אם כי אינו כל האיסורים שבספר היובלים מנוסחים בלשון " אין בספר 27 שונה באופן עקרוני מלשון חז"ל הקובעת שכל מחלל שבת במזיד חייב מיתה . הכתוב אבחנה המוכרת יד לשוגג, ולא ברור שמותר לנו להכניס לדברין מזבלים הבחנה ביהיו פר היובלים ולארק מתפישות הלכתיות אחרות . יתר על כן, אין בכתבי כת קומרן ) לא בס ( 1 ור בספרות מדבר יהודה ( ביטוי לאפשרות של הבאת חטאת, ושל כפרה כלשהי . ) אי מים והבלתי משפטי . כך,הניסוח התהודה הואי מדבר יהמאפיין השני של הספרות של בנ למשל, האיסור להשתמש ) לאכול ( אוכל בלתי מוכן הוא כללי ויש צורך לסייגו ולהבהיר מהי . פרי בבית הוא מוכן ? יין בכד חתום הוא מוכן ? ושאלות נוספות . אין ספק ההכנה הנדרשת דרה זאת יסיים . הגכתות ( האהרבה יותר משפטית מההלכה של כת ) אושההלכה של חז"ל כונה גם לגבי ההלכות של חז"ל שמימי הבית, אך נכונה הרבה יותר לגבי ההלכה התלמודיתנ ת שנים של דיון והתפתחות ( . את ההלכות השונותכפי שהיא מוכרת לנו מהמשנה ) לאחר מאו נציג בצורה של טבלה . . 135 - 09שיפמן, הלכה, עמ' 25 ה ינן קבוצלדעתנו ספר היובלים קרוב לבני כתות מדבר יהודה, אך אינו זהה להם . ככלל, כתות מדבר יהודה א 26 וכדת, ואי אפשר לנסח ולומר שספר היובלים מייצג את ההלכה של קבוצה מסוימת . מל . 09ראו הדיון אצל שיפמן, הלכה, עמ' 27

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help