sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

מסכת נזיר 11 ה ק ד מ ה ובעיקר על תדירות התופעה . עם זאת, מובן שאחוזת קבר אחת איננה מעידה רבות ( איור 1 ) . חוקרי הברית החדשה ניסו למצוא הד לנזירות באוונגליונים, אך דומה שאין שם 3 אך אין בכך ראיה לנזירות . גם הד למונח "נזיר" . ישו מתבטא בקשר לשתיית יין, המונח "נוצרי" איננו מלמד על נזירות אלא על מוצאו מנצרת . לעומת זאת יוחנן 4 ומוסב עליו הפסוק המצוטט בפראפרזה "יין ושכר אל המטביל מתואר כנזיר, ישתה", אם כי המונח "נזיר" נעדר . במעשי פאולוס יש סדרה של התייחסויות לנזירות . הוא נוסע עם עקילס הנזיר, עקילס מגלח את ראשו בדרך, וכפי שנראה לא הייתה חובה לגלח בירושלים 5 המשפט מבטא גם את התפיסה שתיתכן נזירות בחוץ לארץ, אבל את ( להלן ) . הקרבן יש להביא בארץ . בבואו לירושלים גם הוא מקבל עליו לממן ארבעה 7 6 עוד נזכיר שמסורת נוצרית מאוחרת מספרת שיעקב אחי ישו היה נזיר . נזירים . 8 המזכיר נוהג יהודי של מבין החיבורים הלא-יהודיים ראוי להזכיר את פלוטרך הימנעות יחידים משתיית יין לתקופה מסוימת, ומקובל במחקר להניח שהכוונה לנזירים . תיאורו של פלוטרך מאוד לא מדויק והמידע שבידיו היה עמום אבל הוא מכיר את התופעה, או שמע עליה, אם כן הרי שהייתה זו תופעה בולטת 9 בחברה היהודית . כל האזכורים הללו מלמדים שתופעת הנזירות הייתה נפוצה בימי הבית . הם מצטרפים לסיפורי הנזירות שבספרות חז"ל שאותם נבחן להלן . עוד אנו לומדים שאין בהם שמץ של הסתייגות מהנזירות : או שהתיאור ניטרלי, או שיש בו התלהבות מקדושתם ומסגפנותם של הנזירים . הנזירים נדרשו לשמור על טהרה . בתורה ובהלכה אין רמז באשר לחומרת הטהרה שעליה שמרו . לכאורה כל השומרים שומרים על טהרה באותה צורה . אבל במבוא למסכת חגיגה ראינו שהיו סוגים שונים של טהרה ( חולין, תרומה, קודש, חטאת ) . במבוא למסכת פרה נוסיף עוד פרטים רבים על השוני בהתנהגות 3 מרקוס יד 25 ; טו 23 . 4 לוקס א 15 . 5 מעשי השליחים יח 18 . 6 מעשי השליחים כא 23 - 27 . 7 הגסיפוס אצל אווסביוס, היסטוריה כנסייתית, ב כג . 8 פלוטרך, שאלות 2 . 6 . 4 ; שטרן, סופרים, א, עמ' 553 , 558 . 9 ראו עוד צ'יפי, נזירות, עמ' 191 : השערות הארוכות של הנזירים מבליטות אותם, אבל בחודש ימים אין לכך ביטוי חיצוני . על ברניקי מסופר שכנזירה הלכה יחפה ( אולי רק בעת העלייה לרגל, ככל עולה רגל רגיל ) . אולי נזירים גם לא חפפו ולא הסתרקו כחלק מן הביטוי המוקצן וההתבלטות .

תבונות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help