sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 אותה ומשוחח עימה כשידיהם חבוקות . יחד עם זאת, המוות המפריד בין האני-המשורר ובין אִמו הופך תחושת קִרבה זו לנשאפת בלבד והיא מיתרגמת לתחושת חסך . תחושה זו בולטת במיוחד בשירים המאזכרים את האֵם ב כיוון שאני בסביבה ; כאן נכרך דיוקנה של האֵם בדיוקן האישה-האהובה עד שלא ניתן לדעת מתי מדבר האני-המשורר על מי מהן, ותחושה זו, הנוגעת לשני דיוקנאות הנשים אליהן מבקש האני-המשורר להתקרב, הופכת לחוויית יסוד בקבצים אנטי-מחיקון ו כיוון שאני בסביבה . בחלקו השני של הפרק, נדון מחזור השירים 'פנדאנגוֹ' כשלב חדש בתחושת העולם של האני-המשורר האבסורדיאלי . בשלב זה של חייו וכתיבתו, נדמה כי האני-המשורר נדרש לאימוצן של זהויות שונות כדי לחוות באמצעותן אפשרויות קיום נוספות . כך, בעוד שתחושת הניכור היא שמאפיינת את האני-המשורר האבסורדיאלי בשירתו המוקדמת של זך, הרי האני-המשורר האבסורדיאלי בשירתו המאוחרת, מתאפיין דווקא בנכונותו לקרב ולהתקרב . במחזור שירים זה אין האני-המשורר מסתפק בהכרה באופציות קיומיות הנוספות לזו שלו, אלא מבטא נכונות של ממש לאמץ לעצמו זהויות שונות ומגוונות : בתקופה ההיסטורית אליה הן שייכות, במקצוען, בתפיסתן את מקומן בעולם, בשאיפותיהן וכן בהשקפת עולמן הפוליטית והחברתית . בפרק השני עמדות פוליטיות בשירתו הפואטוביוגרפית של נתן זך עומדים במרכז הדיון הקבצים צפונית מזרחית ו אנטי-מחיקון . בעוד שבקבציו המוקדמים ביקש זך להימנע מהשיוך הפוליטי-המפלגתי ולדבוק באינדיבידואלי ובייחודי, הרי בקבצים הללו מסתמנת מגמת שינוי . אל שירתו, שהתאפיינה עד כה באימפרסונליות מובהקת, החלו לחלחל בהדרגה יסודות אוטוביוגרפיים פוליטיים ( לצד אלה האישיים והתרבותיים ) . בשערים שהקשרם פוליטי : 'הארץ המובטחת' ו'השני והשלג', ובעיקר באחרון, הופך האני-המשורר למעורב בעולם הממשי שמחוץ לשיר . מעורבותו של האני-המשורר בעולם, במציאות שמחוץ לשיר מלוּוה, כפי שנראה, בשימוש באמצעים פואטיים של משורר-נביא אשר יוצרים הזרה של המציאות הפוליטית . בהפעלת

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help