sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 דיבור על סף השתיקה, כתב כעת ספר של 'אדברה וירווח לי' ( קלדרון ,1997 עמ' 91 ) . קלדרון לא כיוון את דבריו רק לשינוי הסגנוני שעברה שירת זך : משירה הדוקה לשירה כמעט פטפטנית . הוא הצביע על שינוי פואטי עמוק יותר, הכרוך בצורך לדבר דיבור אוטוביוגרפי, וזהו לטעמי המאפיין המרכזי של שירת זך המאוחרת . ובכל זאת, לומר שזך המאוחר הוא משורר אוטוביוגרפי או וידויי, משמעו לפטור אותו במעט מדי : היסודות האוטוביוגרפים, כפי שנראה, חודרים אל שירתו בתחכום רב שאינו פחוּת מן התחכום המאפיין את שירתו המוקדמת, ומנגנוני ההסתרה שלו אף הולכים ומשתכללים . יתרה מזאת, מרגע שהיסודות האוטוביוגרפים נכנסים אל שירתו, הם הופכים להיות רקמה מרקמותיה, מעין חומרי גלם המשמשים את היוצר לצורך העשייה האסתטית-אמנותית, ולא ניתן עוד להבחין בינם ובין חומרי השיר האחרים . לפיכך אני מציעה לכנות את היסודות האוטוביוגרפיים בשירתו של זך 'יסודות פּוֹאֶטוֹבִּיוֹגרָפִים' . זאת ועוד, המונח 'פואטוביוגרפיה' יכול, לטעמי, לשמש מושג מפתח לעיון בכל שירה שהקשריה אוטוביוגרפיים . המבוא ביוגרפיה, אוטוביוגרפיה, פואטוביוגרפיה בוחן את הגדרות הז'אנרים הביוגרפי והאוטוביוגרפי מהם אני מבקשת לגזור את תת-הז'אנר 'פואטוביוגרפיה', ומציעה את המונח תת-הז'אנר הזה לדיון בקשר בין שירה ואוטוביוגרפיה בכלל ובקשר בין שירת זך ואוטוביוגרפיה בפרט . בחלק הראשון של הפרק הראשון — הממד הפואטוביוגרפי-אישי בשירתו של נתן זך , אבחן את דיוקנה של האֵם כפי שהוא עולה בקבצים אנטי-מחיקון ו כיוון שאני בסביבה . ב אנטי-מחיקון מקדיש זך את השער 'בינתיים' לכתיבה על גסיסת האֵם ועל מותה . בשני השירים הפותחים את השער מתאר האני-המשורר את הופעתה של האֵם המתה בחלומותיו ואת פגישתם האינטימית : הוא מטפל בה, מנחם

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help