sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

] 13 [ מ עֵב ר ל ש ו ב ר ה ק ו פ ו ת את התפעלותם, יצרו נוסח אמריקני של סרטים אמנותיים, למשל רסיסי חיים ( 1970 , Five Easy Pieces ) ו רחובות זועמים ( 1973 , Mean Streets ) . הבמאים הצעירים זכו להצלחה הרבה ביותר והיו מוכנים לעבוד בז'אנרים מבוססים שפנו לקהל רחב . הם היו אחראים לפרץ של להיטים שוברי שיאים : הקשר הצרפתי ( 1971 , The French Connection ) , הסנדק ( 1973 , The Godfather ) , מגרש השדים ( 1973 , The Exorcist ) , אמריקן גרפיטי ( , American Graffiti 1973 ) , מלתעות ( 1975 , Jaws ) , שיגעון המוזיקה ( , Saturday Night Fever 1977 ) , מלחמת הכוכבים ( 1977 , Star Wars ) ו מפגשים מהסוג השלישי ( 1977 , Close Encounters of the Third Kind ) . היו גם שיאני הכנסות חדשניים פחות, למשל כנר על הגג ( 1971 , Fiddler on the Roof ) ו העוקץ ( 1973 , The Sting ) . בסך הכול בשנות השבעים עלה מאוד רף הרווחים האפשריים של סרט הקולנוע, ובעשור הזה היו הכנסות רבות יותר מבכל עשור אחר בערכים דולריים של ימינו . בארצות הברית לבדה גרף מלתעות רווח של כ- 260 מיליון דולר — 940 מיליון דולר בערכים של היום . מלחמת הכוכבים גרף רווח של 307 מיליון דולר בהקרנות הפותחות בארצות הברית לבדה ( סכום מדהים של 990 מיליון דולר בערכי 2005 ) , ועם הקרנתו מחדש 4 בבתי הקולנוע היה לסרט שגרף את הרווחים הרבים ביותר בעידן המודרני . סרטים לא הביאו מעולם להכנסות רבות כל כך במהירות כזאת . מקבלי ההחלטות באולפנים הבינו שהשוק הפתוח לפני סרט גדול הרבה יותר מכפי שהעלו בדעתם ובחרו באסטרטגיה עסקית שתנצל את סרטי הענק ( megapictures ) או את שוברי הקופות . היה מדובר ב"סרטים שחובה לראות", שונים מאוד מן הסרטים המפתים שהוצגו בהקרנות מיוחדות בתפוצה מוגבלת . שוברי הקופות — שתוקצבו ברמה הגבוהה ביותר, הושקו בקיץ או בעונת חג המולד, נתמכו בספר רב-מכר או באופנה לוהטת של התרבות הפופולרית ( למשל דיסקו ) , פורסמו בלי סוף בטלוויזיה ואז הוקרנו לראשונה במאות ( ובסופו של דבר באלפי ) בתי קולנוע באותו סוף שבוע — תוכננו כך שכרטיסיהם יימכרו במהירות . עד תחילת שנות השמונים נוסף לתערובת גם גורם התִּסחוּר ( מרצ'נדייזינג ) , וכך התקשרויות עם רשתות מזון מהיר, עם יצרני רכב ועם חברות צעצועים ובגדים הוסיפו ותרמו למכירת הסרט . ככל שתסריט היה נוח יותר לשיווק להמונים, כן גברו הסיכויים שיירכש, ותסריטאים הומרצו לשלב אפקטים מיוחדים . שלא כמו הפקות מעידן האולפנים סרטי הענק יכלו להמשיך בחייהם במלוא הקיטור באלבום הפסקול,

עם עובד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help