sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

] 12 [ כ מ ו ש מ ס פ ר י ם ב ה ו ל י ו ו ד 1 בנספח שבסוף הספר מופיע סדר האירועים כמה נקודות מפנה עיקריות . הרצוף, שנה אחרי שנה . אף כי הכרעות משפטיות שהתקבלו בשנים 1948 - 1949 אילצו את החברות הגדולות להיפרד מרשתות בתי הקולנוע שהיו בבעלותן, בשנות החמישים שלטו "האחים וורנר", "דיסני", "פראמאונט", "קולומביה", "פוקס המאה העשרים", "יונייטד ארטיסטס", "אם-ג'י-אם" ו"יוניברסל" בתחום ההפצה, התחום הרווחי ביותר בתעשייה . אומנם האולפנים הפיקו בעצמם אי-אלו סרטים תפוחי תקציב, אבל הסתמכו גם על השיטה המכונה "חבילת 2 בכמה מקרים פיקחו מפיקים שהועסקו באולפנים הפקה" ( package - unit ) . עצמם על צוות שייצר סרטים חדשים זה אחר זה . לחלופין, מפיק, כוכב או סוכן קנו תסריט, קיבצו נבחרת של כישרונות ופנו לאולפן לשם מימון והפצה . בתחילת שנות השישים סיפקו האולפנים תוכניות טלוויזיה רווחיות לשעות השיא של הצפייה, אבל הפקת סרטי קולנוע כשלעצמה לא הייתה עסק מושך במיוחד . ניכרה ירידה חדה במספר הצופים . סרטים שהופצו תחילה בהקרנות מיוחדות בתפוצה מוגבלת לפני שהחלה ההפצה הרחבה ( road show ) , למשל צלילי המוזיקה ( 1965 , The Sound of Music ) , והוקרנו בבית קולנוע יחיד במשך חודשים ברציפות, היו לזמן-מה נקודות אור בספרי החשבונות . אבל סדרת ( cycle ) ההפקות הרבות של אפוסים היסטוריים בהקרנות מיוחדות, שכבר נמתחו יותר מגבול היכולת, עם כישלונותיהם של קליאופטרה ( 1963 , Cleopatra ) ו המרד על הבאונטי ( Mutiny on the Bounty , 1965 ) , התרסקו בסוף העשור . עד מהרה צברו האולפנים הפסדים עצומים, והשליטה בהם עברה לידי קונגלומרטים נושאי שמות מסתוריים כמו "גאלף אנד ווסטרן" ( שקנו את "פראמאונט" ב- 1966 ) ו"טרנסאמריקה קורפ" ( שקנו את "יונייטד ארטיסטס" שנה לאחר מכן ) . סרטים עלילתיים המשיכו לצבור הפסד כספי — לפי כמה הערכות, לא פחות מחצי מיליארד דולר בשנים 1969 - 1972 . ובכל זאת, בשנת 1980 כבר גרפה התעשייה רווחים אדירים . מה השתנה ? תכנון מס שזכה לחסותו של ממשל ניקסון אִפשר למפיקים למחוק חובות של מאות מיליוני דולרים בהשקעות בעבר או בעתיד . האולפנים גם מצאו דרכים לשלב בעסקיהם תחנות טלוויזיה, טלוויזיה בכבלים, את תעשיית 3 חשוב לא פחות, קם דור חדש של יוצרי התקליטים ואת הווידאו הביתי . סרטים . כמה מהם, שאימצו לדגם את הקולנוע האירופי האישי יותר שעורר

עם עובד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help