sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

מ ב ח ן ה מ ר ש מ ל ו 12 בעבודה שהם שונאים . זוהי ״כשירות העל״ שעומדת בבסיס האינטליגנציה 4 ועם זאת, אף שאין עוררין על הרגשית, ההכרחית לבניית חיים מספקים . חשיבותה, היא לא נחקרה בצורה מדעית רצינית עד שתלמידי ואני פישטנו את הרעיון שעומד בבסיסה, פיתחנו שיטה לחקירתה, הוכחנו כי היא קריטית לתפקוד ההסתגלותי, וניתחנו את התהליכים הפסיכולוגיים המאפשרים אותה . ההתעניינות הציבורית במבחן המרשמלו החלה להתגבר בראשית המאה הנוכחית, וממשיכה לגאות מאז . ב- 2006 הקדיש דייוויד ברוקס למבחן 5 וכעבור המרשמלו מאמר מערכת בגיליון יום א‘ של ה"ניו יורק טיימס", שנים, בריאיון שערך ברוקס עם הנשיא אובמה, שאל אותו הנשיא אם הוא 6 המבחן כיכב במאמר שפורסם במדור המדע של רוצה לדבר על מרשמלו . 7 והמחקר זוכה להתייחסות נרחבת בתוכניות טלוויזיה, "הניו יורקר" ב- 2009 , במגזינים ובעיתונים בכל רחבי העולם . הוא אפילו מסייע לעוגיפלצת מרחוב סומסום במאמציו להשתלט על הדחף לזלול עוגיות ברעבתנות, כדי שיוכל להצטרף ל״מועדון אניני העוגיות״ . מחקר המרשמלו משפיע על תוכנית הלימודים בבתי ספר רבים, שבהם מתחנכים ילדים מכל שכבות האוכלוסייה — 8 חברות השקעות בינלאומיותמשכונות העוני ועד אקדמיות העילית הפרטיות . 9 וכמעט בכל דיון העוסק בדחיית משתמשות בו כדי לעודד תכנון פנסיוני . סיפוקים יבין הקהל מיד מדוע הוא נפתח בתמונה של מרשמלו . בניו יורק אני רואה ילדים בדרך מבית הספר, שעל חולצתם מתנוסס הכיתוב אל תאכל את המרשמלו , ועל דש בגדם כפתורי מתכת גדולים שמכריזים עברתי את מבחן המרשמלו . למזלנו, ככל שגוברת ההתעניינות הציבורית בנושא כוח הרצון, כך מתרבה ומעמיק גם המידע המדעי בשאלה מה מאפשר את דחיית הסיפוקים ואת השליטה העצמית, הן ברמה הפסיכולוגית הן ברמה הביולוגית . על מנת להבין את השליטה העצמית ואת היכולת לדחות סיפוקים, עלינו ללמוד לא רק מה מאפשר אותן אלא גם מה מכבה אותן . כמו במשל על אדם וחוה, אנחנו קוראים שוב ושוב כותרות חושפניות שמספרות לנו על עוד ידוען — נשיא, מושל, עוד מושל, שופט מכובד ואחד מעמודי התווך המוסריים של החברה, אשף פיננסים בינלאומי, ספורטאי נערץ, כוכב קולנוע

מטר הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help