sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

מבוא - נגעים 13 ם לפני שחין, מכווה או נגע של ממש . המחיהיהשחין ולמחיית המכווה, כלומר זה מצב בינילמחיית ה . יאחרי רפויה הראשון של הכווישומשמעה הדלקת או האדמומית ,נזכרת רבות במסכת נגעים התורה מדברת על כך שהשחין או המכווה הם עמוקים מהעור, כמו גם הנגע ( ויקרא יג ד, כא, כח ) . מהווה עבור לומדי התורה והמשנה קושי, שכן מחלות העור ועקבות חבלה ושרפה מתבטאים סימן זה מסתפקת בפרק המשנהיעה של העור . יתר דיני השחין דומים לנגעים, ולכןקדווקא בנפיחות ולא בש אחד בלבד המוקדש לשחין ולמכווה . לט ) - נתק ( ויקרא יג כט חר שהראש התקרח . עצם הקרחת אינה מהווה נתקהנתק הוא דלקת בעור הראש מתחת לזקן, או לא חלשות יהקרחת נגרמת בדרך כלל בגלל ה . אבל קרחת היא מקום מועד לנגעים אחרים,מג ) - ( שם מ שורשים או בגלל מחלת עור, ובאופן טבעי היא מצע נוח להתפתחות מחלות עור . הנתק גם הוא אלא שהשער,פ"י מ"א ) . סימניו דומים לנגעשקוע, ויש בו שער צהבהב ( ויקרא יג ל ) , דק ועלוב ( משנה פוי . פרק י עוסק בנגעי הראש, אבל רובישער לבן או שחור נחשב לסימן טהרה וראילוצהבהב ו הפרטים שוב דומים לנגעים רגילים . התנהגות המצורע . מו ) - לאחר פרשת נגעי האדם באים בתורה שלושה פסוקים המתארים את התנהגות המצורע ( מד במשנה אין דיון ממשי בהתנהגות המצורע, ורק מעט פרטים נזכרים בפרק יג ( מי"א ) אגב הדיון בתוצאות צרעת הבתים . כמה פרטים נוספים אפשר ללמוד מסדרי הטהרה שלו ( פי"ד מ"ב ) . על כל מתנהג כאבל ומצוי "בדד מחוץ למחנה" . לפי מסורת חז"ל הוא,פנים המצורע מנודה, בגדיו פרומים ירות ישראל, אך לא לעיר מוקפת חומה ( כלים פ"א מ"ז ) , כלומר בעיקר לא לירושלים . ירע נכנס לעמצו כאן אסור"מנודה" . "מנודה"כן הואלהיכנס לביתו, ואילובתקופת הביניים של תחילת טהרתו מותר תר ביחסי אישות,ובתשמיש מיטה, ולפי חז"ל מצורע מוחלט יושב מחוץ לעיר חומה ( לעיל ) אך מ פירושנו לפי"ד מ"ב ) . ראו לפחות לפי חלק מהתנאים ( , היא נגרמת כתוצאה מחטא ומסתיימת בטהרה רוחנית . "מחלות הקודש"צרעת האדם שייכת לתחום המוצעת לנגע . בספרות "דתית"מרכיב החטא אינו נזכר במקרא, אך הוא משתמע מעצם דרך הטיפול ה מה יש לו רק ביטוי אחד ברור, והוא הרמיזה ששכנוחז"ל מרכיב החטא בולט יותר . במסכת נגעים עצ של המנוגע הוא בבחינת "אוי לרשע ואוי לשכנו" ( פי"ב מ"ה ) . התוספתא מנצלת זאת לדרשה ארוכה שאין,ב ךו ח ז ו רב ע צ מ ךו פ ש פ שצא'לוואמר'אומרוהכהן,הכהןאצלבאהיהיותר : " 1 הרעלשוןעלאלאבאיןהנגעים אלאהאדםאתדןהמקוםואין,הרוחגסיעלאלאבאהצרעתואין . חזר,בגדיועלבאיןהןהרי . נתיצהטעוןלאוואם,חליצהטעוןבוחזר . ביתועלבאיןהןהרי . ברתיון מחוץישבבדדלאוואם,חוזרבוחזר,גופועלבאיןהןהרי . שריפהטעוןלאוואם,קריעהטעוןבו מצינושכןבאיןנגעיןהרוחגסותעלאףמאיררבימשוםאומראלעזרבןשמעוןרבי . מושבולמחנה ) . בספרות האגדה מופיעה עוד סדרת הצעות על איזה חטא, או חטאים, בא 526'" ( פ"ו ה"ז, עמבעזיהו שישאדםהלכה'למריםאלהיך'העשהאשראתזכור'"כגון,פירושנו לפי"ב מ"ה ) ראועונש הצרעת ( 1 ראו גרוזמן, לשון הרע .

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help