sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

מבוא - טהרות 10 זה זכה לעיבודים ותוספות וייתכן שהקטע נוסף מאוחר יותר, ועל כל פנים הוא עדות יחידאית לאזכור היא "טהרות"א שם מסכת הרי שגםיה"תרומות"ישראליים . אם אכן - הסדרים במקורות ארץתשמו בקיאות הראו שהירושלמי לא עסקבשכן כל העדויות שאסף זוסמן בשקדנות ו,וקשה,שם מסכת תשגם תרומות וגם טהרות אינן יחידו,אפוא,בלימוד מסודר של מסכתות מסדר טהרות . נראה מוד אמוראי של נושאי טהרות אבל לא של יצירה ספרותיתוזו עדות ללי,ספרותיות אלא תחומי הלכה זו או אחרת . אם כי בניגוד למסכתות,כמו כל מסכתות סדר טהרות משניות המסכת כמעט אינן נידונות בתלמודים אחרות ( כלים, אהלות ועוד ) לא מצאנו בתלמודים סוגיות שבהן התלמוד היה צריך להזכיר את משניות זיהינושתופעה – שציטט ברייתא הקרובה למשנה במקום את המשנההמסכת ונמנע מכך ( או . איננו שומעים גם שאמוראים דנים ) במסכתות כלים ואהלות ועמדנו עליה במבואות למסכתות מעשה בחכמים בני הדור השלישי של האמוראים השואלים מובאבירושלמי,בנושאי המסכת . אדרבה בדיני טומאת אוכלין, ולפחות רבי סימון אינו מגיב וטועןאת רבי סימון ורבי יהושע בן לוי שאלה שראשו לא היה עסוק בנושא השאלה ( ירו', שקלים פ"ח ה"א, נא ע"א ) . אפשר כמובן שלפנינו מקרה אך אם הובא מעשה כזה הוא נובע, מן, ( בלתי אופייני ) של רב שאינו דרוך כל הזמן לכל פנייה אפשרית שלאלושנושאי דיוניה קרובים ל,ת . לעומת זאת מסכת עוקציןהסתם, מחוסר עניין כללי במסכ המסכת שלנו, הייתה מוכרת כסמל למשנה נידחת ובלתי נלמדת ( ראו המבוא למסכת עוקצין ) . כמובן עיסוק בפרשה אחת מדיני טהרות, אך היאישהשם "טהרות" אינו מוצדק . במסכת,למעשה שם "טהרות" הוא שמו של תחום הלימוד ולא שלראויה לשם זה כמו כל אחת ממסכתות הסדר . ה המסכת הזאת בדווקא . מונחים מיוחדים ביניהם : מונחים שאינם מופיעים במסכתות אחרות . מופיעים כמו בכל מסכת גם במסכת טהרות 5 פ"ג מ"א – כביצה מכוון ; צמו נמצא שהדין עאףמצוי במקום אחר מחוץ למסכת טהרות,אינוהמונח – לטומאה מקוםאין / יש ; בצורות שונות במקבילות שהבאנו ( פ"ד מ"ג ) ; פ"ג מ"א, מ"ג – פה הראשונה יטהן שיצאוכיו ; המונח קיים במשניות אחרות אבל במשמעות שונהט . פ"ח מ" – עין החרדל כ ; גם מונח זה מופיע אבל במשמעות שונהט . פ"ח מ" – ת משקהורוצצ במקרה זה לא רק המונח ייחודי, אלא גם המשתמע ממנו ( פ"י מ"א ) . – בהיסטםאין עמי הארץ בקיאי כנאמן אך איננו בקיא בסוג מסוים של טומאה שבעצם אינה מופיע במפורשסחריג . עם הארץ נתפ ; בתורה ט ; פ"ח מ" – וכל פרוד א מונח ייחודי למשנת טהרות ( פ"ט מ"א ) , ואיננו – תים מטמאת ) ישה ימים ( אז זיעת הזושלשלשיעור ור לזמן טומאה . שיעור זה שנוי במחלוקת במשנה שם . מופיע כשיע 5 בבעיות הנוסח נדון בגוף פירושנו .

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help