sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

מבוא - טהרות 8 ברשות היחיד כל אחד עיצב את עולמו, ובסוף המבוא למסכת כלים כתבנו על עיצוב רשות הפרט של ה יותר . התקנת "מקלטי טומאה" מתאימים . ברשות הרבים הבעיה הייתה קשה הרבעלהיחיד ו האיסיים פתרו את הבעיה בקלות . הם התבודדו ויצרו לעצמם עולם מלאכותי מנותק . מובן שעולם זה בפועל רק בודדים התבודדו במחנה הכיתתי . יש להניח שרבים מבני כתות מדבר ובמקצת, אוטופיהוא ה אידאולוגיהאבל לפחות נוצר,בהם התגוררושיהודה, וההולכים בדרכם, היו מעורבים בחיי הכפרים לא היו יכולים לבחור בפתרון זה של,שומרי הטהרה ) – גם חכמים ( פרושיםו,הניםושל התבדלות . כ התבדלות קיצונית . בחצר המשותפת חיו שומרי טהרה עם עמי הארץ, נשים טהורות עם טמאות . החלק השני אוגד בתוכו הלכות רבות העוסקות בנושא, כפי שנראה בדיוננו בסדר המסכת . טומאת מאכלים . 3 . נספחוכנגד זאת אלבק רואה בופורסטנברג רואה בחלק האחרון ( מפ"ח מ"ו ) את גרעין המסכת, אינו ברור לנו . יש"גרעין המסכת"לדעתנו אין סיבה לראות ביחידה זו את גרעין המסכת . המושג במסכת, כמו ברוב מסכתות הש"ס, עיבוד וליקוט של חומרים שונים . ברור שיחידה זו כיחידה שלמה . אנו רואים בגוש משניות זה חטיבהאיא מדור רבי, שכן החכמים הנזכרים בה הם גם חכמי דור אושה רגילה . החטיבה פותחת במשנה אחת העוסקת בדיני טומאת אוכלין ( פ"ח מ"ו ) , ולאחריה שני פרקים א הי,"כלל אמרו בטהרות . . . ",ומחצה העוסקים בטומאה רגילה של אוכלים . כנראה המשנה הראשונה סיום החלק העוסק בטומאת אוכלין ( אכילת מאכלים טמאים ) , ומציגה את הכלל המרכזי של המסכת . ההמשך עוסק בטומאת אוכלין, אך לא באכילת מאכלים אלא בדינים שונים הנוגעים לשלבי הטומאה זיתים ( פ"ט מ"אדן במ"ט ) , לאחר מכן - של מאכלים . הגוש מתחיל במשקים המטמאים בנגיעה ( פ"ח מ"ז מ"ח ) . אין מדובר באכילתם אלא בשאלה ממתי הפרות הללו מקבלים - פ"י מ"ב ) ובענבים ( פ"י מ"ב - טומאה, ובהלכות בית הבד והגת . זו אפוא יחידה נפרדת העוסקת בשאלות המיוחדות של התוצרת החקלאית הזאת . פריאורקליחיבורבשאלתעוסקהראשוןהפרק . אוכליןבטומאתנוסףעיסוקישעוקציןבמסכת בנושאיםעוסק ) ג - בפרקים ( השניהחלק . אוכליןלטומאתקשורכיאםשונהענייןוהוא, ) אוכליןידות ( . ממששלנוהמסכתשל שם המסכת מונח זה . בדרך כלל "טהרות" הוא שם כללי לעיסוק הממשי באוכלים טהורים, או בחפצים טהורים מופיע מאות פעמים בספרות התנאים והאמוראית . העוסק ב"טהרות" סתם הוא מי שעושה עבודה 3 כלשהי בחפצים טהורים, ובעיקר במאכלים טהורים "כל : מסופר על בית הלל ובית שמאי,למשל, . כך משנה, " ( הטהרות והטומאות שהיו אלו מטהרין ואלו מטמאין, לא נמנעו עושין טהרות אלו על גבי אלו "אין מגדלין בהמה דקה בארץ ישראל, אבל מגדלין בסוריא ובמדברות שבארץ : וכן,יבמות פ"א מ"ד ) ישראל . אין מגדלין תרנגולים בירושלם מפני הקדשים, ולא כהנים בארץ ישראל מפני הטהרות" הוא מונח"טהרות"הם החפצים הטהורים . אבל לעתים רחוקות"טהרות" ( משנה, בבא קמא פ"ז מ"ז ) . חגיגה פ"א משנה,כללי ללימוד נושאי טומאה וטהרה . ככזה הוא מופיע ברשימת מקצועות התורה ( 3 ה ע"ב ; בכורות ל ע"א . להלן פ"ח מ"ו ; בבלי, פסחים מ

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help