sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

מבוא - ה פר 10 ? כיצד השפיעו הלכות הטהרה בניסוחן המאוחר על התיאור הקדום . 2 אנו מניחים שאכן בתיאור ההלכתי שבידינו מעורבים יסודות קדומים והלכות המבוססות על תפיסות אך יש להניח את , במקרה זה קשה להצביע על מרכיבים מדויקים שהם כאלה . הלכתיות מאוחרות . קיומם ? כיצד עוצב הזיכרון ההיסטורי של המקדש . 3 מעט לחוקרי היסטוריה ועוד , לשם הבנת השאלה עלינו להקדים הקדמה הידועה היטב לחוקרי חברה כל זיכרון של כל אדם . העברהזיכרון ההיסטורי האישי איננו תמונת ראי של . פחות ללומדי תלמוד ברבות הימים . אך תמיד הוא משוחד ומטעה , מורכב לעתים מזיכרון מדויק ולעתים מזיכרון חלקי אלא בבנייה מחודשת של העבר בהתאם להווה או , לא מדובר רק בשכחה . הזיכרון מתערער משחיר אותה , ךאו להפ , אדם משפר את הופעתו בעבר , מעשים מביכים נשכחים לעתים . להשפעותיו להציב ; להעצים חלקים אחרים , או להפך , הוא נוטה להדחיק זיכרונות ; יותר מכפי שהייתה במציאות וכל פעולת , אי אפשר לזכור את הכול . את עצמו במרכז האירועים או לטשטש את חלקו האישי המביך ולעתים אף איננה , תהברירה בדרך כלל איננה מודע ) . סלקציה ( זיכרון היא פעולה של ברירה וטיפוח . מוסברת אך יש לו חיות , מושפע מזיכרונותיהם של יחידים ", הזיכרון הקולקטיבי " הוא , הזיכרון של הציבור אך יש בו נימות , הזיכרון הקולקטיבי גם הוא בדרך כלל איננו מכוון בצורה מודעת . משל עצמו , למשל , כך . בהתאם לנטיות לבוומתאר את העבר , הציבור זוכר את מה שהוא רוצה לזכור . מכוונות או , בדרך כלל אין מדובר בשקר . ציבור עשוי לזכור ניצחונות צבאיים ולהמעיט בערכם של כישלונות תגרה מקומית עשויה להיות מתוארת כניצחון צבאי מפואר , למשל . אלא בעיצובן , בהשכחת העובדות ומי , ותה מערכה יצטרפו אליהשלא השתתפו בא " גיבורים . " במערכה מכרעת רבת משתתפים והדר . שנתפסו כבוגדים או כחלשים יורחקו מהניצחון היחיד מתאר את עצמו כגיבור . כתבים אוטוביוגרפיים הם כלי מרכזי בעיבוד הזיכרון ההיסטורי ופרטים אלו מתקבלים בדיעבד כעדות היסטורית בלתי , לעתים הוא מעצים ומפריז , וכמנצח שהרי , מודרניסטי מטיל ספק אם יש כלל טעם בלימוד ההיסטוריה - סטלפיכך המחקר הפו . מעורערת איננו . וממילא אין כאן עובדות אלא נטיות לב בלבד , ההיסטוריה היא חלק מעיצוב אותו זיכרון הבעיות של עיצוב . ויש מקום ללמוד אותה , האמת התרחשה . יכולים להצטרף לדרך מחשבה זו כשם שהבלש מפתח כלי , אך לשם כך המדע מפתח כלי בדיקה , הזיכרון עשויות להפריע לחקר האמת לא כאן המקום לבירור כלי , וכמובן ; עבודה כדי להתגבר על רצונו של העבריין לטשטש את מעשיו , מעצים ומדחיק , הוא מטשטש , כאמור הזיכרון הקולקטיבי איננו משקר , זאת ועוד . עבודה ובדיקה אלו הציבור היהודי מפרש וזוכר את מלחמת , למשל . ה כהווייתהאך גם משמר קווים כלליים של החווי גם הציבור הערבי זוכר אותה כמלחמת גבורה של " ; מעטים מול רבים " השחרור כמלחמת גבורה של . אבל שני הצדדים מודים בתוצאות המלחמה , ערבים מועטים ובלתי מאורגנים נגד רבים ומאורגנים והפערים בזיכרון הקולקטיבי המנוגד הם בפרשנות , אמִתייםכל צד זוכר אירועים , יתר על כן . ומתי הוא חריג , מתי אירוע פלוני הוא מייצג : ובהכללה

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help