sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

מבוא - מכשירין 9 ציעות אותה הבחנה בבחינת אסון של ממש . משניות מספר שלא נכתבו על רקע תקופת חירום מ פחות או יותר, ביניהן : ו ) . בכך יש מחלוקת אם זה נחשב"א מ" . מי שנופח בעדשים לבדקם ותוך כדי כך מרטיב אותם ( פ 3 לרצונו . ד ) , ללא"א מ" . אבל מי שמנער ירק והמים יוצאים ומרטיבים הדבר נחשב לנתינת מים מרצון ( פ 4 וש להרטבת כל הפרות, אבל המים הם לרצון . מחלוקת . המחלוקת שם היא רק עד כמה צריך לחש קשה למצוא הבדל משפטי בין שני המקרים הללו . לרצונו ) הוא מצב שבו הרטבת החיטים היא – ( "כי יותן""רצון"ד ההגדרה היא כנראה ש"ג מ" . בפ 5 לרצון הבעל, אבל לא לרצונו לטובת החיטים אלא לרצונו בכלל, ודי בכך . זו הגדרה מעט רחבה יותר א להלן . 6מזו שב ו ל א נ ק ט וא הגדרת הרצון היא שהבעלים עשו מעשה העשוי להוביל להרטבת המים"ג מ" . בפ 6 7 אף שאין כאן מעשה ישיר וגם לא מחשבת רצוןב א מ צ ע י ם נ ג ד ה ר ט ב ה , . ח ועוד ) והיא שאם רצונו"א ; מ"ד מ"ה ; פ"ג מ"ג ( פ"ד מ"משתמעת מפ"לרצונו"א . הגדרה שונה של 6 שרצה שייעשה משהו לפרות המחייב הרטבה אך לא היה רצונו בשהיית הפרות במיםבמים עצמם או ח אין זה נחשב לרצונו . נראה שיש בכך מחלוקת משניות, אם"מ - ו"ה מ"אין זה מכונה "רצונו", אבל בפ ב אבחנה בין"ד מ"כי בדוחק ניתן למצוא הבדלים בין המקרים . לעיל ראינו שבמקרה כזה מוצעת בפ ים ומשקים טמאים, אבחנה שאיננה בסעיף זה . ברור שגם שתי הקביעות הללו סותרות . משקים טהור ב . ניסוח אחר הוא שאם רצונו להשתמש במים למטרה כלשהי הרי זה לרצונו, אך אם רצונו למנוע 6 8 ד ) "מ - ג"ד מ"את נזקי המים ולשם כך הם הופנו למקום אחר והרטיבו פרות, אין זה לרצונו ( פ . זו ב . "ו מ"א ) , ושנויה במחלוקת בפ 6של האבחנה הקודמת ( אבחנת משנה ג . ירידת מים ( או שאיבתם ) כאשר היא באה כתוצר לוואי של פעולתו ; כאן מוצעות שתי אבחנות 6 ח ) , ואם אינה הכרחית אין זה"ג מ"ו ; פ"מ - ג"ה מ"נוספות : אם זו תוצאת לוואי הכרחית הרי זה רצונו ( פ . 6"כלל"אות הקודמות של לרצונו . אבחנות אלו חסרות בדוגמ ד . מעט מים שניתנו מרצון אך למטרה אחרת ( לרבץ את הגורן ) אינן מכשירות לקבל טומאה, אולי 6 ג ) . אבל בתוספתא שנינו : "ב מ"משום שהכמות קטנה ורוב הסיכויים הם שהמים לא נגעו בפרות ( פ 9 פסוללהביאובמשכים,יותןבכישהואגרנואתבמרביץשמעוןלרביחכמיםמודים" בשבילאם ) . 476ג, עמ' "ב ה" ( פ"יותןבכיאינולמלאכתושילךבשבילואם,יותןבכיזההריעליהןשיטח די ברצון הקשור למים גם אם אין הוא נוגע לפרות . זו הצגה קיצונית של היעדר חלוקה – ז "ד מ"ה . פ 6 ניות מתחילת פרק ד שנויה כבר . אם משהו שנוגע למים היה לרצונו הפרות טמאים . במש"רצונו"של עמדה זו, אבל המקרה שבמ"ד קיצוני הרבה יותר . 7 ג . " ה מ "לסיכום ביניים ראו פירושנו בסוף פ 8 שם הצבענו על דעות שונות בנושא . . ג ) " ד מ "וראו פירושנו למשנה זו ( פ 9 ר לאסוף גזרי עצים שפוסלו, כלומר, וכן בכתב יד וינה . כלומר מי שיצא בבוק"להביא פסל" ש "בר . ראו פירושנו למשנה . נה רטב תי והעשבים רטובים ואי אפשר שרגליו ורגלי הבהמה לא ,נכרתו מהעץש

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help