sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 מבוא – מכשירין ל היא שאין פרי מוכשר לקבל טומאה בהיותו במים, רק העלאתו"יפו חזאבחנה נוספת שהוס 5 ו, ובספרא המקביל שנביא בפירושנו"ד מ"מכשירתו ( פ ) . אבחנה זו אינה מופיעה במשניות אחרות, גם כאשר הדבר מתבקש ( ראו פירושנו למשנה זו ) . יתר על כן, שני הכללים בלתי תלויים ובלתי קשורים, ם האם התלישה ( העלאת הפרות ) צריכה להיעשות לרצונו דווקא, או גם שלאכלומר חכמים חלוקי צריך היה להבחין אבחנה זו, ולפחות לומר שאם "רצונו"לרצונו . מי שתלה את דין הכשר טומאה ב נפלו לרצונו והעלה אותם מהמים לרצונו הם מוכשרים לקבל טומאה, אבל אם הועלו שלא לרצונו אין וספת להניח שהכלל של רצונו ( בסוף ) הוא מאוחר . על כל פנים, טיפול הטמא הם טמאים . זו סיבה נ ו ) , וזו פִרצה גדולה המקלה על אישה טמאה ( נידה ) להכין"ד מ"בפרות שבתוך המים אינו מטמא ( פ אוכל למשפחה . בכל המשנה אין דיון ברצונו של מי מדובר . פשוט שמדובר בבעל הפרות, אבל מה הדין כאשר מדובר ז עוסקת ברצונם של החמרים, אבל החמרים הם שליחים, אם "ג מ"יחים, כמו חמרים ? המשנה בפבשל כן מה מעמדם המשפטי לעניין זה ? המסקנה העולה מדיון קצר זה היא שהאבחנה בין סופו לתחילתו נעשתה אי שם בתקופה התנאית . חרת, ואנו נוטים לראותההכרעה שהאבחנה אינה קובעת את ההלכה ( שדי רצון אחד ) היא כנראה מאו ב ) , אלא שתנאים קדומים לא הגדירו את "א מ"בה מחלוקת בית שמאי ובית הלל ( ראו פירושנו לפ ההגדרה המשפטית האחידה . אולי צריך להגדיר שלדעת בית שמאי צריך קצת רצון בשלב כלשהו, מלכודת של המבנה ולדעת בית הלל צריך רצון להרטיב את הפרות . בהצעה זו אנו נופלים, כמובן, ל ל . אנו מחפשים כלל משפטי, אך לתנאים ראשונים לא היה כנראה כלל אלא"המשפטי של ספרות חז תחושה והנמקות שהם מביאים במשנה עצמה . אין לבית שמאי ובית הלל כללים מתוחכמים אלא תמה" : ופריקחליג בדברי רבי יהושע בשם תנא קודם, אבה יוסה "א מ"תחושה זו הבאה לידי ביטוי בפ . יש "ונפל מנבלתםזרעעלמיםיתןוכישנאמר . ויתןןושיתכועדבתורהטמאמשקהישאםעצמך ובית"רצון קל"להניח שרבי יהושע משקף את עמדת בית הלל ודורש רצון . בית שמאי מסתפקים ב 6 הלל ברצון מלא . יתר ההגדרות המדויקות והמתוחכמות יותר הן מאוחרות יותר . א היא רק"א מ"רצון היא הנושא המרכזי בכל המסכת . האבחנה בין תחילה וסוף המוצעת בפהגדרת ה אחת ההצעות . במשניות אחרות מופיעה סדרה של אבחנות נוספות . להבהרת האבחנות השונות מספרנו אותן, לפי סדר כרונולוגי משוער : כל המקרים האחרים . ברור שאם הבעל רצה בהרטבת הפרות לשם שטיפתם הרי שזה רצון . אבל 1 מעוררים בעיה . ו . שם מסופר על אנשי ירושלים שטמנו את פרותיהם במים כדי "א מ" . העדות הקדומה ביותר היא בפ 2 להחביאם מפני הסיקריים, כלומר הם הכניסו את הפרות למים מרצונם, אך לפי המשנה מכיוון . אפשר שהלכה "כי יותן"אין זה בשודדים - שכוונתם לא הייתה לניקיון אלא להסתרתם מפני קנאים מקלה זו נועדה למנוע טומאה מאנשי ירושלים בגלל מצב החירום שהיו שרויים בו . אנשי ירושלים כוללים, מן הסתם, כוהנים עשירים שאכלו בטהרת קודש, והכשרת הפרות לקבל טומאה הייתה 5 ה . "ד ומ"ד מ"וראו פירושנו לפ 6 ג . " ו מ "ראו למשל פ

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help