sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

פ"כ מ"ב – כלים כרך ד 11 מבוגרהיהכברהואכפשוטם של דברים . גמליאלרבןשלההדחהמעשהמתיאורנעדראליעזררבי 11 המדרשבביתהפעיליםבחייםהשתתףולא בולטגמליאלשם ( בידים ) רבןגבמשנהזאתלעומת . כאמוראבלהמדרש,מביתאת רגליוהדירלאגמליאלשרבןהבבלי מסיקדממשנה . בהיעדרו סבירכןעל . חכמיםארבעהמשתתפיםשבהגבמשנהוהדבר בולטנעדרהואהאחרותבמשניות שבחלקםדיוניםשלקצרהבתקופהנשנוכולןכיאם , יוםבאותונשנוהמשניותכלשלאיותר . להלןהמשנהשלבירורהבעקבותתתחזקזומסקנה . נעדרמהםומחלקגמליאלרבןהשתתף למעמדהמיוחסותהלכותמכיל " ביוםבו " במיליםהנפתחותקדומותמשניותשלושונהנוסףקובץ : הללביתעלשמאיביתגברושבההגדולהמרדערבבירושליםבהתכנסותהמדובר . אחרהיסטורי עלשמייביתורבונמנו , לבקרוכשעלוגרוןבןחזקיהובןחנניהבעלייתשאמרוההלכותמןאלו " בושנעשהכיוםלישראללהםקשההיוםאותווהיה,ביוםבוגזרודברעשרהשמונה . הללבית זמןשכל , סאהמחקוביוםבואומריהושערביסאה,גדשוביוםבואומראליעזררבי . העגל מביאיןהמטלטליןכלאמרוביוםבו . שבתוכהממהמוציאהלסוףלתוכהנותןואדםמלאהשהמדה בערבכליםהשוכחאמרוביוםבו . הללביתעלשמייביתורבוונמנו , המרדעבעוביהטומאהאת לא ) . ט " הי - ז " הטא " פשבת ', תוס " ( הללביתעלשמייביתורבוונמנו , הצנורתחתחשיכהעםשבת 12 אחרמוגדראירועמציין " ביוםבו " המונחשכאןוברור , אלובהלכותנעסוק הכירהבבליגם . ) . א " עיטפסחים ( ההואביום""בושנעשוההכרעותעלמובאת עדותשבהברייתא זהאיןאך , עזריהבןאלעזררבישלמינויוביוםדרשותעללהעידעשויביום"ש"בולמדיםנמצאנו באירועשנאמרוודרשותבהלכותמקום, מדוברמכל . זהליוםמתייחסביום""בוכלולאשלם,כלל . מיוחדמעמדזהשהיההריאחדביוםהללוהדרשותנאמרו כלאכןאם . יבנהבדורומוגדרמיוחד תורה""דברימעין , מיוחדותלדרשותחגיגיתהזדמנותאלא , כלשהובנושארגיללימודלא . חגיגילאירועכפרפרתהנאמרים 13 . " . . " משמעו כמו "ורבי עקיבא . במקרה שלנו רבי עקיבא חולק ; "שרבי עקיבא , אם כן רבי עקיבא סבור שערֵבת רגליים משמשת רק לשטיפת רגליים . דיון מפורט בדיני ערבה הצענו לעיל ( פ"ב מ"ב ) , והמעיין מוזמן לעיין שם . . ושל שני 2הרי היא כקערה, ושעורה בזתים . . ערבה שהיא פחותה משני לוגין 1בתוספתא שנינו : " . נסדקה 3 . טהורלוגין עד תשעה קבין, אפילו זבין וזבות, נדות ויולדות יושבות ושוכבות בתוכה 14 ואינה מעמדת את הרגלים, אלא המים כדי להדיח בה אחת מרגליה הרי היא כטמא מת, ומקבלת . רבי יוסי אומר מטמא 5כשיחשב עליה . . רבי אומר 4טמאה מדרס . דברי רבי יוסי ברבי יהודה . ) . 985ומטהרת אפילו עשרה פעמים ביום" ( כלים בבא מציעא פי"א ה"א, עמ' 11 לפי כמה מסורות נודה רבי אליעזר ואחר הושב או שמת בנידויו . אם מת בנידויו אזי ברור למה נעדר ) מוכיחה כי לא היה בנידוי אך לא השתתף בבית"ד מ"במשנת ידים ( פ,מבית המדרש . מכל מקום המדרש, אם כי דעתו נשמעה מרחוק . 12 "ד . לדיון בו ראו פירושנו לשבת פ"א מ 13 . ן"ו שי"יו , אונא 14 זבים פרק ב ה"ג, עה ע"ג . ,ראו עוד ספרא

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help