sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

בפי"ד מ" – ג כלים כרך 14 במשנהפרק יד . טמא - סימרו . טמא – חזיינאכמין, מסמרבראשושעשהמקל . טהורין - לנוישעשאןוכולן, סדריםשלשהבושיעשהעד, אומרשמעוןרבי . טמאה – לווחברהכליהייתה . טהורה – בדלתוכן, מניקתבראשועשה . משיתחבר - אומרהללבית, משייחבל - אומרשמאיבית ? טהרתוהיאמאמתי ) ,ק, פא, מרא, כ, 2דובדפוס ובעדי נוסח רבים "חזינא" ( – טמאחזיינאכמיןמסמרבראשושעשהמקל ) . בעל ערוך השלם מסביר שהזיינה, חצינא וכשיל כולם שמות נרדפים פב, ב ( "הזינה" ) ,מ, ל"חזינה" ( 11 ηνίξ̉α ה"חזינא" הוא מיוונית, אקסינה ( לגרזן, ) . הכוונה שתקע מסמר בראש העץ והמסמר בולט מצדו האחד או משני צדדיו ומשמש בעיקר לניקוב או לסימון . כך גם מוסבר בתלמוד המונח "יתד , דאושכפיחרבא : אבייאמר . דמיאמחרישהשלכיתדדקצריאוכלאהאי : נחמןרבאמרהמחרישה" : " אוכלא של – " ( בבלי, שבת קכג ע"בדמימחרישהשלכיתד – דנגריוחצינא, שכבתאדאוסכינא קוצרים [ או כובסים ] , החרב של הבורסקאים, הסכין של ההשכבה והחצינא של הנגרים הם כיתד המחרשה ) . בשולי משפט זה נעיר שרוב הראשונים פירשו שאוכלא של קצרים היא אבן שהכובסים 12 משפשפים בה את הכביסה . ברם אבן כזאת אינה דומה ליתד המחרשה, ולכן אולי הכוונה לכלי קציר המופיע בספרות הרומית ויש לו כף קדמית עם שיניים הקוצרת את החיטה באופן אוטומטי ( איורים ) . כלי כזה מופיע בציור רומי וספק אם הוכר בארץ ישראל, אך ייתכן שלכך רמז 227 - 226 11 . 063ערוך השלם, ערך ג, עמ' 12 בעל שכל טוב לשמות פרק טז מסכם את הלכות שבת ומפרש : "פירוש אוכלא היינו אבל ( צ"ל אבן ) גדולה שמכבס ומלבן הכובס את הבגדים כששורה אותן במים ומכה אותן במזורי ומהפך ושורה" . אשון . מכונת קצירה מונעת על ידי סוסים, מופיעה עלה'קומביין' הר . 622איור חרותות וסרקופגים, בעיקר בצרפת ובגרמניה של היום . מתוך זינגר, . 56טכנולוגיה, עמ'

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help