sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

פי"ד מ"א – כלים כרך ג 6 2 הלבס . סלעיםלקבלכדימיחם . חמיןלקבלכדי " פרוטותבולקבלכדיקיתונות,קיתונותלקבלכדי ) . 582 ( כלים בבא מציעא פ"ד ה"א, עמ' סגנון התוספתא כולו קשה, ונשוב לכך להלן . בשלב זה אנו מביאים את התוספתא כדי פרש לפיה את המשנה . . החצי הראשון של המשנה עוסק בהגדרת גודל מינימלי, והשני בכלי שניקב . 3 מתאים לניסוח הספרותי של המשנה שיש בו החלפת סגנון : ברישא "כדי למלאות" או "כדי הסבר זה להחם" ובסיפא "כדי לקבל בו" . ברישא מדובר בנוזלים, אם כי בכמות בלתי מוגדרת, ובסיפא בפרוטות, וברור שכלי שניקב נמדד בשאלה כמה ניתן להשתמש בו והאם ניתן להשתמש בו לקיבול אחר ) . במהלך פירושנו נשקול את האפשרויות השונות . מטבעות ( או משהו נכתב בצד ונוקד, כלומר זו תוספת – ] קומקום [ קומקוםבולמלאותכדיהדלישיעורןכמהמתכותכלי הצורה . "הלפס"בדפוס ראשון – הלביססלעיםלקבלכדימיחםבום ] ו [ לחכדישל המעתיק הראשון, אותיות רגילים : ה / א, ב / פ . נוסח זה מופיע גם בדרשה המשובצתהלביס נדירה, אבל אלו חילופי 3 בתרגום יונתן לבמדבר לא כג . גם הרמב"ם וגם בראנד רואים בו כלי שונה מהאלפס העשוי רק מחרס . את הכלים הנזכרים במשנה ובתוספתא נסביר להלן, – פרוטותלקבלכדיקיתונותקיתונותלקבלכדי . ונפתח בהבנת המשנה בכללותה שלוש צורות פיסוק לקטע : . קיתונותלקבלכדיהלביס . סלעיםלקבלכדימיחם . בוםולחכדיקומקום . בולמלאותכדיהדלי . 1 . פרוטותלקבלכדיקיתונות . קיתונותלקבלכדיהלביס . סלעיםלקבלכדי,מיחםבוםולחכדי,קומקוםבולמלאותכדיהדלי . 2 . פרוטותלקבלכדיקיתונות כדיהלביס . סלעיםלקבלכדימיחם,מיחםבוםולחכדיקומקום,קומקוםבולמלאותכדיהדלי . 3 . פרוטותלקבלכדיקיתונות,קיתונותלקבל לפי הקריאה הראשונה המשנה קובעת שדלי מטמא כאשר הוא גדול מספיק כדי למלא בו, ואינה המיחםל ש ת ו תבולמלאותדיכדליאומרת מה ממלאים בו . בתוספתא מופיעה השלמת המשפט : " 4 / ספלספסל . האורחיןאתבולשמשכדיוהקיתוןל ש ת ו תבולהחםכדי " מרגליואחתבולהדיחכדי ) . ההשלמה של התוספתא מעידה על התחושה שהמשפט חסר,285 ( כלים בבא מציעא פ"ד ה"א, עמ' האורחים" ? הכוונה מן אך אינה מהווה קביעת גודל כרגיל בספרות חז"ל . מהו הגודל של "לשמש את הסתם להציע להם שתייה או לרחוץ את רגליהם . כמה אורחים ? לכמה מים או יין הם נזקקים ? המשפט עדיין קטוע . מכל מקום, כך הבינה אותו התוספתא . . גודל הדלי הוא כדי למלא קומקום, שגודלו להחם מיחם, "שרשרתי"לפי הפירוש השני לפנינו סגנון זה קשה מהו שיעור הקיתון, וכי גודל קיתון שהוא כלי למים נמדד בפרוטות או וכן הלאה . לפירוש בסלעים ? כפי שנפרש להלן יש לכך פתרון בתוספתא . לפי הפירוש השלישי שהצענו הפרוטות נזכרו רק 2 אלפס . 3 רנא . - בראנד, כלי חרס, עמ' רמח 4 כך בכתב יד וינה .

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help