sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

מבוא - יוםטבול 7 טבול יום . ריבההקדשיםמןלומרתלמוד, מניןקודשבמשקהקודשמשקה, תרומהבמשקהקודש לחולין . כאחתכולןשמשוביאתמהוטהרהשמשובאל"תאבראברמרחיץיהיהיכול, בשרורחץאםכי ) ז ( ) ופוגרחיצת ( ואיןבתרומהמלאכולמעכבתושמשוביאתוטהרהשמשובא ) ח . ( כאחתכולןבמיםאף פרטבהםאוכלשאינוקדשיםלךישהקדשיםמןיאכלואחר ) ט . ( בתרומהמלאכולמעכבתו ] כפרתו [ באוכליתרומהאוכלימנין, תרומהבאוכליתרומהאוכליאלאליאין ) י . ( ממאהלפחותלעירובים משקה, מהתרובאוכליקודשאוכלי, קודשבאוכלי, תרומהאוכלי, תרומהבאוכליחוליםאוכלי, חולים תרומהמשקהתרומהבמשקהקודשמשקה, תרומהבמשקהחוליםמשקה, חוליםבמשקהתרומה שהואכלהחיטיםאתמסלתלחמוכי, לחםכי ) יא . ( הקדשיםמןלומרתלמודמניןקודשבמשקה . בקודשההיאהרי, היאלומרתלמודחולירקקניבתתהיהיכולרוצהשהואכלהירקאתומקנב, רוצה ההגדרה ההלכתית – טבול יום מפסוקי התורה שצוטטו לעיל ברור שלסיום טומאה נדרשים שני תנאים : טבילה וערב, או "הערב בלשון חכמים, כלומר ירידת החמה . תנאי זה חל על שתי הטומאות, טומאת שבעת ימים"שמש רחוץ במים . חז"ל וטומאה יום אחד ; שתיהן נגמרות בערב . לפני הערב על הטמא לכבס בגדיו או ל הבינו שרחיצה היא טבילה וכיבוס הוא הטבלת בגדים, והטהרה מתחילה תמיד רק אחרי הטבילה וירידת השמש . כמעט כל המסכת עוסקת בטבול יום, כלומר מעמדו של אדם בין הטבילה לירידת הערב . במצב זה הוא דם לטבול לפנות ערב, כךיום השתדל א - בעצם טהור, אבל הטהרה טרם חלה . יש להניח שבחיי יום שמיד עם בוא הלילה כבר יהא טהור . אין איסור לטבול בלילה עצמו, אבל אז תידחה ארוחת הערב ( שאותה הוא רוצה, מן הסתם, לאכול בטהרה ) . יומית ביצעו כוהנים מתושבי - עוד בטרם דיון צריך לבחון את הרֵאליה של ההלכה . את העבודה היום 1 ת וכל משמרת עבדה פעמיים בשנה, כל פעם שבועהארץ . הם אורגנו במשמרו . בפועל התחלקה העבודה לבתי אב, כל אחד בתורו יום אחד בשבוע . רשימת עשרים וארבע המשמרות מנויה בספר שבתות בערך 45דברי הימים . השאלה כיצד התארגנו עשרים וארבע משמרות במשך שנה שיש בה ש לקודשים אמור להיאכל על ידי הכוהן המקריב ; בפועלאינה מענייננו כאן . בתיאוריה הבשר המוקד כמובן לא היה כוהן אחד, ואי אפשר היה לסמן את הקרבנות, לכן אמורים להשתתף בסעודה רק בני בית האב שעבדו יום אחד בשבוע . הדעת נותנת שבמקדש היה בשר רב ומן הסתם השתתפו כל כוהני לאכלו . אם התקבלו למקדש תרומות או מעשרות הםהמשמרת בסעודה, שכן לא היה להם מזון אחר צורפו לסעודת הקודש . אשר ליתר הכוהנים, בירושלים היו כוהנים רבים השייכים לסגל המקדש, כל אחד מהם היה שייך למשמרת כלשהי, אבל מעבר לכך הם היו נוכחים בעיר ופעילים בצורה זו או אחרת במקדש . בקרבנות החג . המשמרת שהחג נפל תכל המשמרות שוופיוול במקצתשונה גלים נקבע עיקרון בר אך כל כוהן שהגיע למקדש בחג היה יכול להיות שותף ,יום - בחלקה הקריבה את קרבנות היום 1 ראו המבוא למסכת תענית .

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help