sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

מבוא - זבים 11 נובעידעו להבחין בין זיבה לבין הוצאת שכבת זרע, כך לא הבחינו בין דם נידה לדם זיבה . הדבר מכך שדם הנידה נבדק רק בהיותו כתם על הבגדים וצבעו המקורי אינו ברור . במיוחד אבל הרשימה ספרותית וכוללת חזרות רבות . ,ליםהבד 12 ) מונה 876'ה"ב, עמ - התוספתא ( פ"ג ה"א אבל האישה מטמאת את הגבר . ההבדל אינו רפואי אלא גזור מהלכות ,הזב אינו מטמא את האישה על כן ,שכן גם הנידה מטמאת את הבא עליה . באישה שבעת הימים הראשונים נחשבים לנידה,נידה ) . ,8 ,5 ,4 3להלן מס'גזרים הבדלים נוספים ( רק בשלוש ראיות לאחר תום הנידה . מכאן נתהיא מטמא ואיננו מצליחים לזהות מגמה מגדרית בתוכן ההלכתי של שתי הרשימות . ,ההבדלים הם טכניים חומר בזב שאין בזבה ובזבה שאין בזב" שהזב טעון ביאת מים חיים והזבה אינה טעונה ביאת מים חיים . 1 ימיםזב מטמא בזיבת בן יומו וזבה לעשרת . 2 שהיא רואה שלש ראיות לשלשהזב אם ראה שלש ראיות לשלשה ימים מטמא בהן וזבה פעמים . 3 אינה מטמא בהןימים זב אין ימים שלו עומדין לפניו מה שאין כן בזבה . 4 שתי ראייות מה שאין כן בזבהלזב נזקק לספירת שבעה . 5 זב אין מינו סותרו מה שאין כן בזבה . 6 בלובן מה שאין כן בזבהזב מטמא . 7 חומר בזבה שהזבה מטמאה משכב ומושב בראייה כל שהוא . 8 מיטמאה את בועלה . 9 ומטמאה מעת לעת ומטמאה מבפנים כבחוץ . 10 ומטמאה באונסין . 11 ) . 876ה"ב, עמ' - ה"א" ( תוס', פ"ג מה שאין כן בזב,ומטמאה באודם . 12 של זבה שונה מזו של זב . אם זב הוא מחלה ( מחלת קודש ההגדרה ההלכתית,למרות כל האמור לעיל שריפויה בטהרה ) , הרי שזבה היא מי שמדממת שלא בעת נידתה . נעסוק בכך במסכת נידה . יחד עם ש ראיות, או אחת ארוכה כעיןוגם היא טמאה רק בשל ; ד לזו של זבוהגדרת הזבה דומה מא,זאת דמיוןישבה לעומת הלכות נידה . בין שני התחומיםד להשוות את הלכות הזב והזומעניין מא . שושל אדם . מבחינה ביולוגית בכךהחיצוני בכך ששניהם עוסקים בהפרשות מאבריו המוצנעים של . אבל מבחינה הלכתית מספר ההבדלים רב הרבה יותר,מסתיימת ההשוואה מבנה המסכת ב ) - הכללים ( פרקים א – חטיבה א ,כמו בשתי המסכתות האחרותגם כאן,אבל,פותחת בכלליםתנומסככמו מסכת כלים ומסכת אהלות ותסידור הכללים נעשה על בסיס מספרי והוא מהווה סיכום חלקי ביותר . במסכת שלנו מוקדש ה של הזוב, שכן זיבה מקרית מבודדתיב ) . פרק א מתמקד במשך הראי - לכללים שתי יחידות ( פרקים א ודאי עדות למחלה . הווה אומר שהפרקוהיא בה ימים ) מושכת ( שלושמיבהזאין בה כדי לטמא, ו

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help