sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

מבוא - זבים 10 אף על,נראה שהחמירו בנידה יותר מבזב,למשל,אבל בפ"ב מ"בהבסיסיים שבין שתי התופעות הללו . ה התבנית הסגנונית "בשבעה דרכים בודקים . . . " זהה . שבמקרה זפי , ולכן נראה שכמו כלאכמו במסכתות אחרות בסדר טהרות המסכת שלנו מכילה חומרים מדור אוש - לעריכה הרבהאבל חלק מההלכות קדומות . המשנה בפ"א מ"א היא דוגמ,הש"ס נערכה בדור רבי ם להחדיר את עמדותיהם ושיקוליהם לתוךשלבית . בפירושנו נראה שתנאים מאוחרים אינם מהססי אלא בעדכונו של הניסוח הקדום"ארכאולוגי"ורואים את תפקידם לא בשימור , החומר התנאי הקדום ושיפורו כך שיכיל את המסקנות המחודשות הכוללות דעות שהתקבלו ושיקולים פרי מחשבתם של יתר המסכתות ומנה פרטים שעליהםבפ"ב מ"ג נראה שעורך המסכת שלנו הכיר את . תנאים מאוחרים מכאן שהעורך היה,חל הדין "מעת לעת", אך לא מנה נושאים הנידונים במפורש במשניות אחרות וכן בשבועות,מודע לתכנית הכוללת של עריכת הש"ס . במדיניות דומה נהג העורך בטהרות פ"ד מ"ז פ"א מ"א . . בתורה נאמר דין זב ולא נאמר כמה פעמיםא קביעת שיעור הזיבהואחד מחידושי התורה שבעל פה ה "אין : ים הסבר שלנו ) יחז"ל הם שקבעו לכך גדרים . במשנת מגילה נאמר בפשטות ( בסוגר ; הוא מדמם ( פ"אאלא קרבן"לרואה שלש ( של זיבה ביום אחד או בשני ימים רצופים ) בין זב הרואה שתי ראיות ים הוא טמא טומאה קלה בלבד ( להלןיתין ובינתצריך להמשל זיבהתאחראייהכלומר הרואהמ"ז ) , י תוריםנקרבן ש,לאחר סיום ראיותיו,הרואה שלוש ראיות חייב אף להביא ביום השמיניו,פ"א מ"א ) להלן " ( ביאת מים חיים " הרואה שתי ראיות בלבד טמא שבעת ימים ובסופם טובל ב . או שני בני יונה כל דיני . שתיים ושלוש , נאים מבדילים בין ראייה אחתאך פטור מקרבן . בתורתם של ת , במעיין ) שם ם במחלוקת בית שמאייפרטי ההלכות שנוי . לרבות הקרבן , רק בשלוש ראיותהטהרה חלים על הזב במשנה ובתוספתא יש דעות מספר על מה נחלקו התנאים . ומשנתנו כבית הלל , ) להלן שםובית הלל ( מקומות בתוך ירושלים כשהיא בבניינה בימיזכריםנ ) ה " א מ " פ ( ובאחת המשניות להלן,הקדומים . אך אי אפשר לקבוע שניסוחה כאן קדום או מאוחר , ההלכה עצמה היא אפוא קדומה . הבית הוא בעייתי . בהלכות שכבת זרע המונח ברור . הזרע יוצא בפעימה אחת שזמנה"ראיות"כל המושג של . לעומת זאת הזיבה"יורה כחץ"והמונח הוא ,בר ) קצוב וקצר ( הזמן המדויק תלוי בכוחו האישי של כל ג או יותר סדיר, בהפסקות קלות . פרטי תן פחופהעור מגורה ונוטף דם בטיפות באו ; היא מחלה דלקתית דקות . התיאור 7 - 8ושם מדובר לדעתנו בפעימה של,נדונים במשנה ה ) היהזמן המדויק ( כמה היא ראי כמים בעצם לא הכירו את התנהגותה המדויקת, ותיארושל הזיבה מלמד אפוא על תופעה נדירה שח כבת זרע . כפי שנראה במסכת נידה גם את תופעת הנידהשאותה במונחים תאורטיים של יציאת תיארו כמו התופעה המקבילה ( לדעתם ) של יציאת זרע . כך תרגמו לעצמם את התופעה שלא חוו הייתה נדירה ביותרשי לתאר תופעההעולם המוכר להם כדמאו שמא השתמשו בדימויים,בעצמם . ולמעשה בלתי מוכרת הזבה גם השני נדבק בהמחלת הזיבה פוגעת בנשים כבגברים . סביר להניח שמשפחה שאחד מבני הזוג חלה שכן המחלה עוברת רק דרך מגע ,הסיכויים להתפשטות מגפתית, בחברה מסורתית, קלושיםממנו . לה בכמה תחומים . ניכר שכשם שחכמינו ( החברה הקדומה ) לאלזבה דינים מש,גופני הדוק . עם זאת

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help