sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

מבוא - אהלות 6 יטפיסקאזוטאספרי וטמא'ל"ת ? המתעליושהאהילמאהילאםומנין,טמאמתעלמאהילאדםאלאבמשמעאין . " 1 ) . 113" ( טז, עמ' 'ימיםשבעת ',יגעאשר',הדופקלרבות',יגעאשר',הגולללרבות',יגעאשר',קברשלפתחוזה, 'השדהפני' . " 2 הגולל הוא האבן המגוללת על פני הקבר, והדופק הוא מסגרת ) . 113" ( טז, עמ'דופקאחרדופקלרבות האבן המחזיקה את הגולל . הגולל הוא כלי, והוא טמא משום נגיעה ( המשך המדרש להלן ) . הדופק קבר, אולי משום שהוא נשען על אדמת קברות . מחובר לקרקע והוא נחשב לחלק מה חכמהאףומנין . מעיהבתוךעוברהשמתלאשהפרט,בחרבליהרגשדרכובחלל, 'חרבבחלל' . " 3 אףטמאשהחכמההימיםכליכול' . הנוגעכל'ל"ת [ ? טמאהתהאאשהשלמעיהלתוךידהשהושיטה ) . 311 - 213עמ' " ( טז, לזהפרט',יתחטאהוא'אמרת ? טמאהתהאהאשה . עושהאינו,ולחוץממנהוחרשוחזר,מענהחציחרש . עושהזההריכאחתהמענהכלשחרשבזמן" הפרסביתזהו,ומערבמזרחוחרשהוחזר,ודרוםצפוןחרשה : בתוכהקברשאבדהפרסבית ? כיצד וחזרבשחרחרשה,קברבהשאבדשדה ? הפרסביתעושהשאינוהפרסביתכיצד . הפרסביתשעושה ,שמאיביתדבריגדולהבבקעהאפילוהפרסביתעושה . הפרסביתעושהאינו,הערביםביןוחרשה ) . 313" ( טז, עמ' אמהמאהאפילוריםאומהללובית ) 164 - 165 ' עמ ( קכזפיסקאבמדברספרי הימנוהפורשאתלעשות,מכללומוציאוהכתובוהרי,חללבכללהמתאף, 'במתאוחרבבחלל'" ,עצמובפניהמתעלשלימדשמצינולפי,חללבכללהמתאיןאומריונתןרבי . יאשיהרבידברי,כמוהו נבילהומה . הואל וחומרקאמרת ? כמוהוממנוהפורשאתאףלעשותמנין . עצמובפניהחללועל ! לא ? ! כמוהוממנוהפורשאתבושנעשההואדיןחמורהמת,כמוהממנההפורשאתבהעשהקלה אמרת ? מועטתשבעהטומאתשמטמאבמתתאמר,מרובהערבטומאתשמטמאבנבילהאמרתאם מנין . ערבטומאתמטמאונבילה,שבעהטומאתמטמאשהמת . ריבהבמתוהלא ? ריבההיכןוכי הואדיןחמורהמת,בהיסטמטמאההיאהריקלהנבילהמה . הואחומרול קאמרת ? בהיסטשמטמא – שבעהטומאתשמגעומקוםאמרת ? ערבטומאתכאןאף,ערבטומאתלהלןמהאי ! בהיסטשיטמא בדברבהרגואומרמאיררבי . ערבטומאתהיסטו,ערבטומאתשמגעומקום . שבעהטומאתהיסטו הורגכל'ומרללמודת ? והרגוהחץבוזרקאפילואו . בהיסטשמטמאמדברהכתובטומאהשמקבל עלהורגאף,חיבורוידיעלנוגעמה,לנוגעהורגמקיש, ) יטלאבמדבר ( 'תתחטאובחללנוגעוכלנפש . חיבורוידי הרי,בעצםהנוגעכלאומרכשהוא ? כשעורהעצםאלאאינואו . החימןאברזה – ' אדםבעצםאו' ,בעניןנאמרועצמותושני . החימןאברזה' ? אדםבעצםאו'ומרללמודתמההא . אמורכשעורהעצם כברייתוהמתמהחר,אברד . כשעורהעצםזה – 'בעצםהנוגעוכל',החימןאברזה – 'אדםבעצםאו' . ועצמותוגידיםבשרכברייתוהחימןאבראף,ועצמותוגידיםבשר וחומרקלאמרת ? פתוחקבראלאאינואו,סתוםקברזהאומראתה . סתוםקברזה – ' בקבראו' ,טומאהמקבלשאיןקבר,פתוחכשהואצדדיומכלמטמאאין,טומאהמקבלשהואאהלומה . הוא

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help